הועדה המסדרת בחרה היום (ב') את סגני יו"ר הכנסת החדשים, כמה חברי כנסת יהיו בכל ועדה ומי יעמוד בראש כל ועדה. כרגע כול ההחלטות הן זמניות עד שתקום ממשלה, אך עד שלא יהיה שינוי אילו המנויים בכנסת ה-24.

בפעם הראשונה הליכוד, חרדים, ימינה, רע"מ והציונות דתית שילבו כוחות ביחד והצביעו בעד החלוקה שהציעה הליכוד, ובנוסף הוקמה לראשונה ועדה לענייני החברה הערבית כולל את גם את נושאי הפשיעה הבדואית, בראשה עומד ח"כ מנסור עבאס ויו"ר מפלגת נעם אבי מעוז נבחר להיות חבר בוועדה הזאת מהציונות הדתית.

במקביל נבחרה ועדת הכספים, כאשר ח"כ משה גפני נבחר פעם נוספת להיות יו"ר הועדה והציונות הדתית קיבלה שני מוקמות בוועדה הזאת. בוועדת חוץ הבטחון לראשונה נבחרה אישה ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד.

המפלגות השונות התכנסו היום לישיבות סיעה ובסופן התקיימו הצהרות, בגזרת יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט השניים אמרו כי יש קשיים בהקמת הממשלה עם לפיד, הם מוצאים קשים אידאולוגים אך מקווים שתקום ממשלת אחדות, אצל שניהם זה לא בעדיפות ראשונה והם מעדיפים ממשלת ימין, בנט מוכן לממשלה בראשות נתניהו אך סער אינו מוכן שנתניהו יעמוד בראשה.

אחריהם הגיעו יש עתיד והעבודה. יאיר לפיד הודיע שוב כי הוא מקווה שיגיעו כל הצדדים בממשלת האחדות לעמק השווה ותוקם ממשלה בקרוב. מרב מיכאלי אמרה שהיא סומכת על לפיד בהקמת הממשלה שיגיע העת הם יציגו את הדרישות שלהם אך כרגע היא משאירה את הכדור בידיים של לפיד.

האחרון שדיבר היה ח"כ בצלאל סמוטירץ' והתייחס לאלימות בחברה הערבית וכל מה שהתרחש בימים האחרונים בירושלים ובערים המעורבות ומקווה שסער ובנט יתעשתו ויצטרפו לממשלת ימין, כי הוא לא ייתן יד לשום ממשלה שהיא לא ימין ולא תחת נתניהו.  

בנט ונתניהוצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

נתניהו במקביל ממשיך במאמצים להקים ממשלה, הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד מגלה כי הליכוד לא העביר הצעה רשמית לסער אך בכיר בליכוד שוחח עמו וניסה לצרפו. סער דורש כי בשנה הראשונה נתניהו יזוז ואת מקומו ימלא אחד מבכירי הליכוד שלא כפוף לו דוגמת חברי הכנסת לווין ושטיניץ. 

נאומי הבכורה ממשיכים וגם ח"כ הטרי איתמר בן גביר נאם במליאה את נאום הבכורה שלו. בן גביר התייחס לרב כהנא ואמר שעשו לו רצח אופי והבטיח כי "אפעל בעזרת השם כדי שהריבונות תחזור לירושלים בכלל ולהר הבית בפרט", בן גביר תקף את הפרקליטות: "יותר מ-53 כתבי אישום מופרכים והזויים הגישו נגדי הפרקליטים בראשם שי ניצן וטליה ששון, מתוכם ב-46 זוכיתי!".

&t=2s