לפי הנחיות משרד החינוך, היום (שני) אמורים עשרות אלפי נערים ונערות שהגיעו לגיל ההתבגרות לקבל תשובה מכריעה – האם התקבלו לישיבה התיכונית או לאולפנה שבה ביקשו ללמוד. זה כבר הבן הרביעי שלי, ואני קצת מתורגל. 

התשובה תגיע במייל. אם תהיה שלילית, בחור צעיר שרק לפני שנה חגג בר מצווה ייאלץ להתמודד עם 'לא', ואז לשמוע אם גם חבריו האחרים התקבלו או נדחו. שלוש ישיבות בלבד יכול הבן לבחור וייתכן ולא יתקבל לאף אחת מהן! 

אני זוכר את בני מביט בנו ושואל: אפילו לא רשמו אותי בהמתנה?! אבל מה היה לא בסדר אצלי? הציונים טובים, ההתנהגות טובה, למה לא קיבלו אותי? ולמה דווקא אותי לא?! אז נכון, לא זכרתי איך לעשות רושם כמו שלימדו אותנו בבית ספר כבר מתחילת השנה. אני לא צדיק הדור, אבל גם לא רשע גמור. 

אני פונה אליכם בחורים מקסימים שקבלו את ההודעה השלילית: חבל לי שאתם צריכים להתמודד עם מבחן מאתגר כל כך בגיל צעיר. החיים עוד לפניכם. ובכל זאת, התשובה השלילית שקיבלתם תשייך אתכם לאנשים שידעו להצליח ולהאמין גם כאשר לא האמינו בהם.

תצטרפו לתומס אדיסון, סטף ורטהיימר, אלברט איינשטיין, רמי לוי, ועוד רבים אחרים שהצליחו בגדול, גם כשאחרים לא נתנו להם סיכוי. תגידו לישיבה שלא קיבלה אתכם תודה על מבחן הבגרות הראשון שעברתם, כשגיליתם שהערך שלכם לא תלוי בחשיבה של אדם כזה או אחר. 

רבים מאלה שהתקבלו לישיבות הטובות ביותר נושרים ומגיעים לשפל, ולעומתם ישנם מאלו שלא התקבלו - העולים בבוא היום מעל הרבנים שלא קבלו אותם.

ואתם ההורים – זה הזמן שלכם לעשות את מה שהישיבות והאולפנות לא כל כך ידעו לעשות – תקבלו באהבה את יצירת המופת ששלח לכם הקב"ה בלי כל תנאים ובלי מבחני קבלה.