סגן השר ממפלגת הליכוד, פטין מולא, וחברים בוועדה של אש"ף הממונה על הקשר עם ישראל ובראשה עומד חבר הנהגת פת"ח ומקורבו של אבו מאזן, מוחמד אל-מדני - קיימו מגיעים בעניין הבחירות הקרובות בישראל ועל הסיוע האפשרי, לכאורה, של הרשות הפלשתינית לראש הממשלה בנימין נתניהו

על פי הפרסום הבוקר ב-ynet, מקורות פלשתיניים ברמאללה שלא כל כך התלהבו מהמהלך מסרו לאתר כי בשבועות האחרונים קיימה בשבועות האחרונים מגעים חשאיים עם מפלגת הליכוד שנגעו בתמיכה "שקטה" של הרשות הפלשתינית בנתניהו.

בליכוד ניסו להוביל שתי אפשרויות של תמיכה כזו. הראשונה, באמצעות עידוד ערביי ישראל לתמיכה והצבעה לליכוד או, בדרך שניה של אי תמיכה שלהם ברשימה המשותפת. על פי הפרסום, מהמגעים לא יצא דבר והם נעצרו לאחרונה, ככל הנראה, מסיבות טכניות בלבד.

על פי אחד המקורות, לאחר ההכרזה על הבחירות בישראל, הפלשתינים ערכו ניתוח של המערכת הפוליטית הישראלית והבינו את מה שגם בישראל הבינו, הקרב בבחירות הרביעיות הוא על בין הימין של נתניהו והימין החזק יותר של ח"כ נפתלי בנט וגדעון סער. מבחינתם, נתניהו נחשב מתון מבחינה מדינית ביחס לשניים האחרים. הפלשתינים חוששים כי אם אחד מהשניים יעלה לשלטון הישראלי, יוכרזו מהלכים חד צדדיים כמו ריבונות, עליה נתניהו לא הכריז בכל שנות שלטונו.

סגן השר מולא אמר ל-ynet כי השיחות אכן התקיימו. "כל מיני דיבורים על אש נמוכה. אנחנו מנסים לעשות טוב לעם ישראל ולמזרח התיכון. אני לא יכול לפרט מעבר לזה. הרשימה המשותפת לא מייצגת את העם הפלשתיני, והמבין יבין".

מהליכוד נמסר: “קשקוש מוחלט. כולם יודעים שהרשות הפלשתינית מעדיפה את לפיד כראש ממשלה במקום נתניהו שהביא את השנה הביטחונית הבטוחה ביותר מקום המדינה”.

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער התייחס לדברים: "הנסיון של נתניהו להביא את אנשי אש״ף להתערב בבחירות בישראל הוא שפל חדש. לנתניהו אין קווים אדומים. פעם אחר פעם הוא מוכיח שאצלו יש רק אינטרסים אישיים, הגוברים על האינטרס הלאומי. הוא לא כשיר עוד לכהן כראש ממשלת ישראל".