כל אחד ואחת שעברו במוסדות החינוך של הציבור הדתי-לאומי, יודע שהחודש המרכזי של השנה הוא חודש אדר. החל מתקנון היתולי לבית ספר ועד שבת זכור ומסיבת פורים הנחגגת כדין. אך הדובדבן שבקצפת היא ההכתרה, אירוע השיא של החודש בו מועלים על הנס רב פורים בישיבות תיכוניות ורבנית פורים באולפנות ומדרשיות, ש"מנהלים" את המוסד בהמשך החודש. 

אך בימים אלו, כשהעולם מציין שנה להתפרצות נגיף הקורונה, שמיניסטים ושמיניסטיות רבים שואלים את עצמם איך תתרחש ההכתרה בזמן שאסור להתקהל? האם לוותר על כלל אירועי החודש או לעשות רק חגיגה אחת? 

אז מה האולפנות והישיבות עושות בחודש אדר? 

דוחים לסוף השנה

אולפנת צביה במעלה אדומים, אולפנת רעיה בבית אל, הישיבה התיכונית "בלבב שלם" בירוחם, ואולפנת צביה באשקלון, החליטו לדחות את החגיגות לסוף שנה, כאשר במהלך החודש הקרוב יעשו מספר אירועים סמליים שכוללים את הכתרת רב ורבנית פורים.

טרם החליטו

באולפנת כוכב יעקב החליטו לקיים את ההכתרה במועדה, אך טרם הוחלט באיזה אופן. באולפנת שירת הים טענו כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית. 

הכתרות או להיות

אולפנת עטרת רחל חשבו על מתווה מקורי, כשהן יעשו את יסריטו  את ההכתרה שתופץ לתלמידות ושבוע רבנית פורים לפי כיתות. בישיבה התיכונית בחיספין ובמדרשיית קמה לבנות בירוחם החליטו על סרטונים והפעלות כיפיות ברוח החג לתלמידים והתלמידים, וכך גם באולפנת חדרה. באולפנות כפר הרא"ה ובני בנימין ביטלו את אירועי החודש.

האלטרנטיבה היצירתית

תלמידי כיתה י"ב בישיבת "אור תורה - דרך אבות" באפרת, הגדילו לעשות, והחליטו לאור העובדה שתקנות הקורונה כמעט ולא מאפשרות שום פעילות שכוללת התקהלות, לפתוח במיזם חברתי אותו הם מגדירים כ'מבצע לחיסון חברתי'. במסגרת המבצע יצאו לפרויקט גיוס המונים לגיוס עשרות אלפי שקלים למען הכנה וחלוקת סלי מזון לקשישים, ניצולי שואה ונזקקים. 

באולפנת בני עקיבא הדר גנים החליטו מלבד פעולות החסד השונות, לערוך יום מנהיגות נשית ברוח גיבורת המגילה אסתר המלכה. התלמידות ייפגשו עם מועמדת ימינה לכנסת עידית סילמן ומועמדת הציונות הדתית מיכל וולדיגר לדיון על מהי מנהיגות נשית ומשמעותה.

בישיבת בני עקיבא אורות יהודה החליטו לא לוותר על המסורת של הפיכת הישיבה. נציגי השמינית יארגנו את הישיבה וישלחו לתלמידי הישיבה סרטון מושקע של ההפיכה. באולפנת בני עקיבא טל רמות לא מוותרים על המפגש האישי ובאמצעות קפסולות של 9  תלמידות באוויר הפתוח תיערך הכתרת רבנית פורים.

באולפנית בני עקיבא תל אביב לא ויתרו על התחפושות וביום שישי האחרון ראש חודש אדר קיימו תחרות תחפושות בין הכיתות בזום. הכיתה הזוכה ניצלה את הרקע השחור של הזום, לבשה לבן והתחפשה לרוחות רפאים. בנוסף ערכו משחק הרבנית במסכה בזום ברוח התוכנית הזמר במסכה.

באולפנת בני עקיבא לכיש לא ויתרו על תקנון פורים. לדוגמא אם כל תלמידות הכיתה מצליחות לתאם רקע בזום השיעור מסתיים 10 דקות לפני הזמן.

רוצים לעדכן מה הישיבה או האולפנה שלכם עושים? כתבו לנו