חול המועד סוכות גורם לישראלים רבים לרדת לחושות בסיני. למה דווקא בתאריך הזה? סוף הקיץ ורגע לפני החורף הים עדיין חם, אך הטמפרטורה של המדבר הצחיח כבר מתחילה לרדת. אך זו לא הסיבה היחידה, האירוח בסיני הוא, בדרך כלל, ב'חושות'. החושות הן מבנה רעוע ביותר שקירותיו עשויים מדיקטים והגג הוא מעלי דקל - בדיוק כמו סוכה. גם המבנה המרכזי, בו אוכלים ומתאספים, נראה כמו סוכה כאשר הגג בנוי כפות תמרים. כמובן שהסוכות האלו לא כשרות לפי ההלכה, אך הן בהחלט נראות טובות מספיק למי שמעוניין להתאוורר רגע לפני שמתחילים את השנה. 

געגועים לסוכות הענק: הסוכה של בית הילד

געגועים לסוכות הענק: הסוכה בקיבוץ סעד

בימי חול המועד, הן בסוכות והן בפסח, ישראלים רבים נוהרים לחופי סיני עד שלא נותרת חושה ריקה. על פי נתוני רשות שדות התעופה, בחול המועד פסח התשע"ט, לפחות 40 אלף ישראלים יצאו לנפוש בסיני. בחול המועד סוכות, המספר הזה אפילו גדל. כשהחל גל הקורונה הראשון מדינת ישראל סגרה את הגבול עם סיני, כמו שסגרה את השמים בנמל התעופה בן גוריון, ומאז מעבר הגבול בגין בטאבה נשאר שומם. למרות שישראל כבר פתחה את שעריה הראשי בלוד, הגבול הדרומי עדיין סגור בטענה שמצרים מדינה אדומה. ולכן, ככל הנראה, יהיו מעט מאוד ישראלים בחושות בסיני. 

אחד האירועים הזכורים ביותר ממעבר הגבול הוא התור הארוך של הישראלים המבקשים לצאת מישראל. בחול המועד האחרון, ערך עופר חדד בחדשות 12 ראיון עם הדסה, אחת הישראליות שירדו לסיני, שהפך מהר מאוד לוויראלי.  הדסה, שהתראיינה ממעבר טאבה, סיפרה שזו הפעם הראשונה שלה בסיני ושהיא לא חוששת: "אנחנו יותר ישראלים ממצרים בסיני. אני נראית כמו מצרייה יפה. אולי נלך למסיבה של בדואים בהרים".  

ידוענים רבים פוקדים את החושות בסיני, בניהם גם איש התקשורת הסרוג עקיבא נוביק. נוביק ירד פעמים רבות לסיני ומתמרמר על ההחלטה של ישראל לא לפתוח את הגבול , למרות שעמדת משרד הבריאות הרשמית מתירה לפתוח את הגבול הדרומי. 120 ישראלים חתמו על בקשה לפתוח את שערי מדינת ישראל למצרים, הם מוכנים לבצע בדיקות קורונה ואף לשהות שבועיים בבידוד לאחר החזרה ארצה, אך מדינת ישראל דבקה בסירובה. חשוב להגיד שהמטה ללוחמה בטרור מתריע באופן תדיר נגד היציאה לסיני, ואף הקריזה המושמעת במסוף מזהירה על הסכנה האורבת בחולות מדבר סיני. נראה שהמדינה מצאה תירוץ טוב לסגור לחלוטין את הגבול וכך לאסור על ישראלים לרדת למדינה הערבית היפיפייה.