תחקיר מקיף התפרסם אמש (א') בניו יורק טיימס שחשף מחדל מצדו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. על פי התחקיר הנשיא האמריקאי לא שילם מס הכנסה ב-10 מתוך ה-15 השנים האחרונות. החשיפה עלתה לאחר שטראמפ הפך לנשיא היחידי בשנים בעשרות השנים האחרונות שלא פרסם את תשלומי המיסים שלו. הסיבה לאי פרסום הנתונים נובעת ככל הנראה מרצונו של טראמפ להסתיר כי החברות שבבעלותו הפסידו סכומי עתק.

החשיפה מראה אי תשלומי מיסים לאורך שנים רבות, וגם בשנים בהם שילם מדובר בסכומים זעומים. בשנת 2016, השנה בה ניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית, וגם בשנת 2017, שנתו הראשונה כנשיא, שילם טראמפ רק 750 דולרים. עוד עולה מהדיווח כי בשנת 2018  הנשיא השתמש ב- 427.4 מיליון הדולר, שקיבל מתכנית הריאלטי שברשותו, כדי לממן עסקים אחרים שבבעלותו, וקניית מגרשי גולף. בתחקיר נטען כי הנשיא דיווח על הפסדים בשנה זו בשווי של 47.4 מיליון דולר לעומת הכנסות בסך של 434.9 מיליון דולר.

בעקבות החשיפה, כינס הנשיא טראמפ מסיבת עיתונאים וטען כי כל התחקיר הוא "פייק ניוז". לפי טראמפ הוא שילם את כל המיסים הנדרשים ממנו, "זה מומצא. עברנו בדיוק את אותו סיפור לפני שלוש שנים, למעשה שילמתי מס. החזרי המס שלי נמצאים בביקורת הרבה זמן". טראמפ יתחייב במסיבת העיתונאים כי יפרסם בעתיד את המידע על מס ההכנסה ששילם. בחשבון הטוויטר שלו אף כתב מאוחר יותר: "אני בתת מינוף קיצוני. יש לי מעט חובות בהשוואה לשווי הנכסים".