בעשור או שניים האחרונים הפכה הליסינג לאחת משיטות המימון המובילות והפופולאריות ביותר בשוק הרכב הישראלי. בעוד חברות, ארגונים ובתי עסק שונים מספקים לעובדיהם רכבים באמצעות מה שמכונה "ליסינג מסחרי", רבים ורבות בוחרים לרכוש את הרכב הפרטי שלהם גם כן באמצעות ליסינג, ובמקרה זה מדובר בליסינג פרטי. אחת האופציות האטרקטיביות והמומלצות ביותר בתחום זה עבור צרכני רכב פרטיים היא עסקת ליסינג תפעולי פרטי. מה זה בדיוק אומר ומה בדיוק חשוב ביותר להכיר ולדעת בהקשר זה?

רכב במימון נוח הכולל גם את התפעול השוטף – ליסינג פרטי תפעולי

כאמור, "ליסינג" היא מילה כללית יחסית המתארת בסך הכל צורת מימון מסוימת לרכישת רכב. חברת הליסינג בעצם מספקת ללקוח אשראי לרכישת הרכב, והוא מחזיר את הסכום שקיבל בתשלומים חודשיים, לרוב ארוכי טווח (כמה שנים) ולכן גם בסכומים חודשיים סבירים ונמוכים ביותר, ברי מימון עבור מרבית האוכלוסייה. לכן נהפכה שיטת מימון זו לנפוצה ופופולארית כל כך בעולם הרכב הישראלי (כמו גם ברחבי העולם).

כפי שכבר ציינו, כאשר מדובר בליסינג פרטי, בניגוד למסחרי, העסקה מתבצעת בין חברת הליסינג ללקוח עצמו, ולא בינה לבין חברה אחרת כלשהי, דוגמת תאגיד גדול המספק רכבי חברה לעובדיו. 

כאשר מדובר בעסקת ליסינג תפעולי, הרעיון הוא כי חברת הליסינג דואגת גם לתפעול השוטף של הרכב – טיפולים תקופתיים, תיקונים במוסך במידת הצורך וכד', וכך מסירה את האחריות והדאגה לכך מהלקוח עצמו. לרוב, בעסקאות ליסינג מסחרי מדובר גם בעסקת ליסינג תפעולי (למשל, מי שנוהג על רכב חברה לרוב אינו מתעסק כלל עם התיקונים והטיפולים השוטפים של הרכב), אך כיום מוצעת אפשרות נוחה ואטרקטיבית זו גם ללקוחות פרטיים, במסגרת עסקאות ליסינג פרטי תפעולי.

מה חשוב להכיר ולשים לב בעסקת ליסינג פרטי תפעולי?

בתור התחלה, חשוב להבין כי עסקת ליסינג תפעולי בכלל, וליסינג פרטי תפעולי בפרט, היא לרטוב עסקה משתלמת ונוחה במיוחד. לא בכדי מדובר בעסקאות נפוצות ופופולאריות כל כך בישראל בשנים האחרונות – באמת מדובר בפתרון נוח וטוב מבחינת כולם – הלקוחות (הנוהגים על הרכב ואינם צריכים לדאוג לעלויות תחזוקתו השוטפת), חברות הליסינג והמוסכים גם יחד.

אך מעבר לאטרקטיביות של עסקה מסוג זה, חשוב לשים לב לכמה פרטים לפני שחותמים עליה, על מנת לוודא שאכן תיהנו מהיתרונות של ליסינג פרטי תפעולי – 

חשוב מאוד לבחון לעומק מה בדיוק כוללת חבילת האחזקה שאתם מקבלים במסגרת העסקה. אילו טיפולים/תיקונים היא כוללת, באילו תנאים וכו'. ישנם סוגים רבים ושונים של עסקאות ליסינג פרטי תפעולי, ובחינה של הפרטים תאפשר לכם למצוא את העסקה המשתלמת ביותר מבחינתכם.

בנוסף, חשוב לבחון האם קיימת הגבלת נסיעה מבחינת הקילומטראז' שאתם יכולים לעשות עם הרכב ועדיין להישאר בתחומי העסקה. מלבד לכך, בדקו בקפידה לפני שאתם חותמים עמלות שונות שעלולות להופיע במסמך.

לפרטים נוספים אודות עסקת ליסינג תפעולי פרטי לחצו כאן

המאמר באדיבות חברת גלי ליסינג המספקת מגוון פתרונות בתחום הרכב