מגיש הטלוויזיה ליאור שליין הגיש היום (ג') תביעה בסך 30 מיליון שקלים נגד ערוץ רשת שהתיר חוזהו בחודש שעבר, על העובדה שלסאטירה בהגשתו, נותרו 116 תכניות שלא צולמו. את התביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עורך דינו, יוסי עבאדי.

על פי כתב התביעה, בינואר 2019 נחתם חוזה בין ליאור שליין לרשת 13 שכלל הזמנה של 100 תכניות ו-8 לקטים לתקופה של שנתיים ועד 30 באוקטובר 2022. לטענתו של שליין ועל פי החוזה, בהסכם אין אפשרות לצד כלשהו לבטל את ההתחייבות להזמנת מלוא התכניות, אלא "רק אם רשת תחדל להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל". בכתב התביעה נכתב כי ההסכם קבע עלות של 300 אלף לתכנית ולאחר מכן רשת החלה לשלם 400 אלף שקל לתכנית, "כפי שהופיע בהצעות תיקון ההסכם".

עוד נכתב כי "הנתבעת הזמינה עוד 108 תכניות, נוספות ל-8 שנותרו לשידור, ובסך הכול 116 תכניות ממאי 2020 בעלות של 400 אלף שקל פלוס מע"מ לתכנית. זהו איפוא ההסכם המחייב בין התובע לנתבעת".

לטענתו של שליין, היועצת המשפטית של רשת 13, דבורה קצחי, נפגשה עימו, יחד עם המפיקה הראשית של התכנית ועורך דינו, והודיעה להם על ביטול החוזה. לשליין נאמר כי הנימוק שרשת הציגה בפניו, היה שהיא "אינה מוכנה לשדר תוכניות שמפסידות לה כסף".

נזכיר כי כבר בחודש פברואר השנה, שקלו ברשת 13 את המשך דרכה של התכנית. בחודש שעבר, ערוץ רשת הודיע לחברת אלבינו הפקות, המפיקה את תכנית הסאטירה "גב האומה" בהגשתו של שליין, על ביטול החוזה. לשליין נשארו עוד כ-40 תכניות שלא צולמו, במחיר של כ-300 אלף שקלים לכל תכנית. ב'וואלה!' פורסם כי ברשת הודיעו כי אינם רוצים להמשיך בחוזה, והציעו לחברת ההפקה פיצוי בתמורה להתרתו.