התיירות בירושלים עברה טלטלה קשה בחצי שנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, כשתכנון של השר פרץ אמור להחזיר אותם בחזרה, והפעם בעזרת הבאת אלפי תיירים מהאמירויות. בעקבות נרמול היחסים איתם, מקווים כי ישראל תהפוך ליעד תיירותי עבור האמירייתים, וספציפית יטיילו בירושלים, ילונו במלונות בעיר, ויוכלו גם להתפלל במקומות הקדושים. במהלך זה צופים כי עתידים להגיע אלפי תיירים בשנה. 

עוד תחום שבו יוזמים שיתופי פעולה בין המדינות הוא ההיי-טק והטכנולוגיה. ירושלים בשנים האחרונות מאופיינת בחברות היי-טק רבות, כ-550 במספר אשר הבולטות הן מובילאי, אורקם, ליטריקס, וייה, סיביק, ברינקיו ועוד. העיר מהווה בסיס לחברות הזנק (סטארט-אפ) ולחממות טכנולוגיות דוגמת החממה בגבעת רם ומתחם Jvp.

במסגרת יוזמת השר, יתקיים כנס בין לאומי בירושלים שיעסוק בתחומי ההיי-טק והטכנולוגיה, יחד עם חברות ההיי-טק הירושלמיות. בנוסף לכך תהיה תכנית חילופי סטודנטים של המוסדות האקדמיים הירושלמים יחד עם המוסדות באמירויות. חיזוק הפן הכלכלי והטכנולוגי בין המדינות, כאשר ירושלים נמצאת במרכז היוזמה, יתן דחיפה ותהודה משמעותית למהלך הנורמליזציה בין המדינות. 

השר הנחה את מנכ״ל משרדו, אבי כהן, לקדם את הנושא ומסמך ראשוני כבר הועבר למ״מ מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ״ל משרד החוץ אלון אושפיז. 

השר רפי פרץ מסר בעקבות פרסום היוזמה: "שלום תמורת שלום זו התפיסה הראויה. אנו פותחים את העיר ומזמינים את היזמים, התיירים ותושבי האמירויות לבוא לירושלים. היוזמה תביא לשגשוגה ולחיזוקה של בירתנו, ותהווה גשר אמיתי לשלום".