שבוע עשירי ברציפות: כ-10,000 בני אדם הגיעו הערב (שבת) לכיכר פריז בירושלים כדי להפגין נגד השחיתות השלטונית סמוך למעון ראש הממשלה. המשטרה פרסה כוחות באזור הכיכר, ברחוב עזה, ברחוב בן מימון וברחובות סמוכים נוספים. סגן ניצב ניסו גואטה שתועד תוקף מפגין בעימותים לפני שבוע חזר למוקד המחאה בבלפור. הצטרפו הערב גם חסידי ברסלב, שמחו על האיסור לנסוע לקברו של רבי נחמן מאומן בראש השנה.  

כ-1000 איש נוספים צועדים מהכניסה לעיר לעבר כיכר פריז. משטרת ישראל עדכנה כי היא תאפשר את קיומה של הצעדה מגשר המייתרים בכניסה לירושלים ועד מעון ראש הממשלה, על אף שלא התקיים תאום כנדרש עימה. בהתאם להערכת מצב שנערכה ביום חמישי נערכה המשטרה עם חסימות לאורך ציר הצעדה כדי לשמור על בטחון הצועדים. תנועת הרכבת הקלה נעצרה עם התקדמות הצעידה על תוואי הרכבת הקלה.

צילום: דוברות המשטרה

 

כ-2,000 מפגינים נוספים החלו בשעה זו בצעדה לעבר בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה. הרמטכ״ל לשעבר, רא״ל (במיל׳) דן חלוץ, נאם מול המפגינים: ״הנאשם יוצר תת תרבות עבריינית. תרבות השוחד. תרבות השקר. כבוד, כסף וכוח הפכו ללוגו שלו ושל ממשלתו. הוא נכשל בניהול משבר הקורונה, בניהול המשבר הכלכלי. הוא מנסה להרחיק ממנו את האחריות באמצעות מינוי פרויקטור, אך מחבל בסיכויי הצלחתו בגלל שיקולים פוליטיים עלובים״.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא: ״דמוקרטיות לא קורסות בין לילה, הן נכחדות להן לאט לאט וכך צעד אחר צעד - השתלט נתניהו על כל התקשורת ועל התודעה במדינת ישראל. הוא כל הזמן צריך את הבייס מפוחד - אבל אנחנו לא מפוחדים! לא ניתן לרגשות האלה לנהל אותנו. הפצת פחד, הפצת שנאה והפצת שקרים - זו דוקטרינת נתניהו. רק אם נמשיך לצאת לרחובות נגרום לשינוי״.

ראש השב״כ לשעבר, אלוף (במיל׳) עמי אילון: ״שיקולי נתניהו הם שיקולים זרים. מנהיגותו היא מנהיגות מושחתת ומשחיתה, שמרעילה את כולנו. הוא מוביל אותנו אל קץ הדמוקרטיה ולכן אנחנו כאן עכשיו