פחות מחודש לקראת החזרה ללימודים, וועדת החינוך של הכנסת עוד לא עסקה במתווה שהציע שר החינוך.  שר החינוך יואב גלנט ביקש היום (ג') בפעם השלישית לדחות את הדיון במתווה שתוכנן למחר בוועדת החינוך בכנסת.

לדברי שר החינוך, מדובר בדיון מסורתי שנערך כל שנה לקראת פתיחת שנת הלימודים וההיערכות אליה, אך השנה, לא תואמה הישיבה כראוי עם לשכר השר ונציגי משרד החינוך. כך פורסם ב'וואלה".

במכתב שנשלח לחברי הוועדה כתב גלנט, "לפי הנוהג, ישיבה זו מתואמת מול השר והמנכ"ל ומתקיים שיח בין הצדדים באשר למועד קיומה. השנה, בשונה משנים קודמות, הדבר לא נעשה, לא הייתה נכונות מצד הוועדה לקיים שיח מול משרד החינוך באשר למועד ולתכני הדיון. מצופה מיו"ר וועדת החינוך, התרבות והספורט וחבר הקואליציה כי יאפשר את ההערכות לפתיחת שנת הלימודים כנדרש ואת הכינוס הדיון בעניינה. לאור כל הנאמר אבקש לדחות את הדון ולקיימו תוך דיון מסודר".

עוד הוסיף, "תקצוב התוכנית עתיד להידון בימים הקרובים במליאת הכנסת. לאור זאת, כלל הגורמים במשרד החינוך החל משר החינוך ועד לגורמי הוראה עמלים על דיוק סעיפי התוכנית ופרטיה. בעת הזאת וכן ביום רביעי אז נקבע דיון מתכלל בהשתתפות הפורום הבכיר של המשרד בראשות שר החינוך ומנכ"ל המשרד".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, טען מנגד כי הוועדה הייתה בקשר עם לשכת השר וראש המטה שלו בשבועות האחרונים, וכי הוועדה הסכימה פעמיים לבקשותיו. גורמים שהיו מעורבים בתיאום הדיון ציינו כי אין בכוונת הוועדה להיענות לבקשת השר, ואף ציינו כי על פי הסעיף בתקנון הכנסת, כשוועדה מזמנת שר או את מנכ"ל משרדו - הם מחויבים להופיע בפניה.

"נכון לעכשיו, המתווה שגלנט הציב מלא בחורים", אמר ח"כ שפע. "הציבור צריך לדעת את האמת: הוא מתחמק מלהגיע לישיבת פתיחת שנת הלימודים, כי אין לו תשובות לציבור ולחברי הכנסת בנוגע להיערכות מערכת החינוך לפתיחת השנה. שר החינוך כבר תקופה לא מגיע לכנסת. בניגוד גמור לנאמר במכתב של השר, האמת שמגובה בהתכתבויות רבות היא שנענינו לבקשתו לדחות את הדיון כמה פעמים. לבסוף הוסכם יחד על המועד - מחר בבוקר ושוב הוא מתחמק. מובן לנו שבתקופת הקורונה יש למשרד אתגרים אדירים, אך עדיין מצופה מהשר להגיע ולתת תשובות לציבור ולכנסת".