שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/03/24 19:15 ל באדר א'

שאלה

שלום כבוד הרב , אני לאחרונה התחלתי להתחזק בדת ואני ממש רוצה לעבוד את בורא עולם כמו שצריך ובדרך הנכונה , הבעיה שלי שאני כל פעם נופל ליצר הרע של סמים ובחורות כבר תקופה ואני מת לצאת מהחור הזה ( רק מציין שאני לא מכור על בסיס יומי )אבל כן כל כמה חודשים היצר הזה משתלט לי ורק מסיט אותי מהדרך לבורא עולם , עכשיו אני מתוסכל כבוד הרב אני לא רוצה את החיים האלה אני רוצה לחיות בפשטות ולעבוד את בורא עולם , חשוב לציין שאני בחור מבית חילוני אני לא יודע אם להיות חרדי זה מתאים לי אבל אני יודע שאני רוצה להיות דתי/מסורתי.

עכשיו לשאלה שלי , האם ללכת ללמוד בישיבה של בעלי תשובה או להתחיל לאט ? , מה שאני חושב ומרגיש שאני חייב מסגרת של בשביל להיות בעל תשובה כמו שאני רוצה ושואף, כן אני לא מתכנן להיות חרדי אבל לפחות לדעת את הבסיס , לשמור שבת , ברכות על אוכל ושתייה ולפחות להתפלל פעם אחת ביום , שמירת נגיעה, שמירת זרע לבטלה , אין לי בעיה לחיות בישיבה ואחריי כמה שבועות להתחיל לצאת לפחות פעם אחת בשבוע ולהמשיך לעבוד ביום שאני נמצא בבית.

עוד שאלה האם אני לוקח את הצעד הגדול הזה ולהקריב הרבה מהחיים שלי למען בורא עולם אני מוכן , בעלי תשובה לא נפלו מזה ? ושוב אני חוזר על עצמי שכן אני צריך את המסגרת הזאת שתעזור לי ללכת בדרך הישר כמו שצריך.

ותודה רבה כבוד הרב , מחילה על השאלה הארוכה אני פשוט מאוד אוהב את אבא שבשמיים ישתבח שמו לעד .

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני שמח שאתה פונה ומבקש הדרכה ותמיכה.

לפי התאור שלך, תקופה בישיבה מאוד חשובה גם כדי להכיר ולהתקרב לתורה וגם כדי להגן על עצמך מסמים ובחורות.

מציע לך לפנות 'למכון מאיר' זו מסגרת איכותית שיכולה להתאים לך.

https://meirtv.com/about/

כתבות נוספות