שאל את הרב

האם ואיך לספר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/02/24 16:04 יז באדר א'

שאלה

שלום הרב,

אשמח לעזרתך.

התחלתי להיפגש עם מישהו בפעם הראשונה בחיי, נפגשנו בינתיים 3 פגישות.

בינתיים אנחנו לא מדברים יותר מידיי על דברים מהותיים שחווינו בחיים אלא על לימודים עבודה מילואים וכו'

יש לי כמה שאלות

1. היה לי פעם ocd שהתבטא בשטיפות ידיים וניקיון ב"ה זה עבר זו הייתה תקופה קשה אבל הצלחתי להתגבר עלכך. ועכשיו לאחותי גם יש ocd אבל בצורה קשה יותר והיא לוקחת תרופות ולא החלימה מזה עדיין היא נפגשה גם עם פסיכולוג אבל עזבה את הפסיכולוג, היו בינינו המון ויכוחים היו גם סטירות ודחיפות וצעקות. כיום המצב יחסית טוב יותר. אני באמת לא אדם אלים אבל זה קרה ואני מאוד מתחרטת על כך.

השאלה שלי מתי ואיך לספר על כך ברור לי שאני רוצה שבעלי לעתיד ידע מכך עוד לפני החתונה כי זה דבר גדול מאוד שקרה בחיי ואני גם לא רוצה להסתיר ולגרום לכך שאחרי החתונה הוא יגלה ויצטער או יכעס שלא סיפרתי.

2. במהלך הלימודים שלי לתואר בפסיכולוגיה עשיתי מחקר מודרך במרכז לבריאות הנפש , (במחלקה של גברים שנמצאים שם בהוראת צו משפטי), לאחר מכן המשכתי להתנדב שם במהלך ההתנדבות שלי אחד המטופלים נגע לי בירך והטריד אותי,) המטופל ההוא כבר לא נמצא במחלקה לאחר שבוע הוא כבר לא היה שם, לא סיפרתי על כך לאף אחד, אני עדיין מתנדבת שם באמת שטוב לי שם ואני מרגישה משמעותית. אבל האם לספר על כך מתי ואיך?

3. האם במהלך הקשר נהוג שמתאחרים לשבת אחד אצל השני? (כמובן שאנחנו שומרים נגיעה), פשוט אני יודעת שיש עוד המון דברים שאנחנו במשפחה צריכים להשתפר בהם בשבת , ובעז"ה אני ארצה שבבית שלי בעתיד אוכל להקפיד יותר, אני משתדלת לקרוא הלכות שבת כדי להשתפר אבל זה לוקח לי המון זמן. השאלה האם ואיך לספר על כך?

תודה מראש על המענה.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

1. הגישה היא לא לספר בפגישות הראשונות משתי סיבות:

א. הידיעה הזאת לא תאפשר לבחור להיפתח ולהכיר אותך כפי שאת באמת. ידיעה כזאת מטילה צל כבד עליך ולא מאפשרת להגיע להיכרות אמתית.

ב. אין שום בטחון שהקשר ימשיך ואם הקשר לא ימשיך, מדוע בחור שפגש אותך חמש פעמים ועתה נפרד ממך, צריך לדעת עליך פרטים אישיים כל כך רגישים?

לכן צריך להמתין ולראות שנוצר קשר שיש סיכוי להמשיך לחתונה ואז מספרים לבחור את האמת. כשאת מחליטה לספר את צריכה לעשות זאת בתחילת פגישה רגועה כשיש הרבה זמן לשוחח. ידיעה כזאת מלחיצה מאוד את הצד השני, לכן אסור לספר זאת בסוף פגישה. צריך שיהיה זמן רב לשוחח ולעבד את הידיעה הזאת. כשאת תספרי זאת תביאי אתך צילום של התשובה שלי כאן. תראי לו שכבר בהתחלה שאלת רב בנושא וסבירי לו שפעלת על פי ההנחיות שלי. שהוא לא יחשוב שלא פעלת בהגינות.

2. רק נגיעה בירך זה אירוע חסר משמעות לזוגיות. לא נראה שחובתך לספר על כך.

3. כאשר תתקרבו לשלב אירוח הדדי בשבת, תשוחחי על כך לפני שהוא מגיע. תתארי לו את המצב אצלך בבית, לא רק בצד הטכני על מה מקפידים ומה לא, אלא גם מבחינת האוירה - איך נראה שלחן שבת, איך האוירה בשבת, מי הולך, ומי לא הולך לבית הכנסת. חשוב להכין אותו לפני הפגישה עם בני הבית. מה האופי והסגנון של ההורים ושל האחים והאחיות שלך. חשוב מאוד שהוא יהיה מוכן מראש לכל מה שעלול להביך אותו או אותך - כאשר מוכנים מראש ואין הפתעות, הכל מתקבל בצורה הרבה יותר קלה.

כתבות נוספות