שאל את הרב

קבלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 31/10/22 14:27 ו בחשון התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,כתבתי לך מלפני כמה ימים אבל זאת שאלה אחרת,אני חוזר בתשובה ומאז ומתמיד היה לי קשר עם אלוקים ורצון לחקור

יש לי כמה שאלות אליך 1

חקרתי קצת על קבלה באינטרנט וגם על דברים כמו דיבוק כישופים נשמות וגילגולי נשמות וכו',הבנתי בבת אחת שזה אסור בגיל הזה והפסקתי אבל כמה שעות אחר כך במקרה פתחתי טלוויזה על ערוץ ההיסטוריה בפרק על עליונות *תחתונים* וקבלה.

זה קצת דפק לי את המוח והם הביאו ציתותים לספר הזוהר,הם הסבירו דברים כמו סוף העולם באלף השביעי,על היצורים מתחתינו,תאוריית אנטרתיקה,העיר למוריה וכו'

רוב האנשים לא משתגעים מהזוהר כי הם לא מבינים אבל המוח שלי לא מסוגל להכיל את מה שראיתי ואני הבנתי כי אני באמת מאמין בדברים האלה.(לא קראתי בוא,רק הפרק הזה)

אני כמובן עכשיו לא יחקור ויכבה כל פעם שעוד סיטואציה כזאת קוראת אבל איך להכיל את מה שראיתי? שמעתי שזה יכל לדפוק אותי לכל החיים איך מותר לרבנים להסביר על נסתרות הקבלה בתכנית טלוויזיה?

ו2 איך לדעת מה מותר לי לחקור בתור מישהו עם יכולות,מותר לי למלא לוטו?? קרא בעבר שזכו בעזרתי (מקום שלישי־רביעי)

אני מנסה להפריד את הזרע מהאורגזמה(להגיע לסיפוק בלי פגם הברית),לשלוט בחלומות שלי(חלום צלול) אבל אני לא מוצא שום מקור ביהדות על דברים כאלה אם מותר ביכלל ו3 השאלה הכי קשה בשבילי,למה המשפחה שלי כל כך קשת יום וה' בחר שאני יחזור בתשובה ולתת לי את ''הכוחות'' האלה והאחים שלי כמו שאמרתי בשאלה הקודמת, אוטיסטים אחד לא מדבר השנייה תשושת נפש גם ההורים תשושוי נפש וה' שנתן לי יכולות נתן להם מקל בגלגלים,אני מביא להם הרבה צער ביגלל שהם חילונים ורוצים שאני ישאר בבית ויהיה כמוהם

סליחה שארוך,שאלות קיומיות של 3 בבוקר ואתה ניראה לי רב טוב

תשובה

בס"ד

שלום רב,

שאלה: דברים כמו דיבוק, כישופים נשמות וגילגולי נשמות וכו' איך להכיל את מה שראיתי? שמעתי שזה יכל לדפוק אותי לכל החיים איך מותר לרבנים להסביר על נסתרות הקבלה בתכנית טלוויזיה?

תשובה: אני הרבה יותר מבוגר ממך, במשך השנים למדתי הרבה תורה, עם זאת כמעט בכלל לא עסקתי בדברים שאתה מציין: דיבוק, כישופים, נשמות, גלגולים.

בשביל להיות יהודי טוב שעושה נחת לאלוקים ולאדם, אין צורך בשום דבר ממה שהזכרת. כל הרבנים שאני מכיר לא עסוקים בנושאים אלו. תתחזק בלימוד תורה והלכה, בתפילה וקיום מצוות. אלו הדברים החשובים באמת אצל אלוקים.

שאלה: איך לדעת מה מותר לי לחקור?

תשובה: מותר וצריך לחקור כל מה שמחזק אותך באמונה, תורה, מצוות, תפילה, אהבת ישראל ואהבת הבריות.

שאלה: מותר לי למלא לוטו?? קרא בעבר שזכו בעזרתי (מקום שלישי־רביעי)

תשובה: אדם מאמין מתרחק מהימורים מכל סוג.

שאלה: אני מנסה להפריד את הזרע מהאורגזמה (להגיע לסיפוק בלי פגם הברית)

תשובה: כל גירוי של עצמך הוא אסור ופסול. תשתדל למעט בכך כיכולתך.

שאלה: לשלוט בחלומות שלי (חלום צלול)

תשובה: גם אני לא מצאתי במקורות התייחסות ל'חלומות צלולים' – לא נראה לי שיש קשר בינם ובין חיי אמונה.

השאלה הכי קשה בשבילי: למה המשפחה שלי כל כך קשת יום וה' בחר שאני יחזור בתשובה ולתת לי את ''הכוחות'' האלה והאחים שלי כמו שאמרתי בשאלה הקודמת, אוטיסטים אחד לא מדבר השנייה תשושת נפש גם ההורים תשושוי נפש וה' שנתן לי יכולות נתן להם מקל בגלגלים, אני מביא להם הרבה צער ביגלל שהם חילונים ורוצים שאני ישאר בבית ויהיה כמוהם.

תשובה: אנחנו לא יודעים מה הם חשבונות שמים לכן אין לנו תשובה למה ד' עשה ככה.

אנחנו מבקשים לדעת מה הקב"ה רוצה מאתנו? כמו אברהם אבינו שהתנסה בעשרה נסיונות גם אנחנו מתנסים בנסיונות. מה שאתה מספר כאן, זה הניסיון שלך.

אתה לא 'מקל בגלגלים' אתה צעיר שחוזר לאמונת עם ישראל, זה יפה מאוד. כמובן צריך לא לפגוע באחרים ולהיות רגיש לקשיים שלהם ולצרכים שלהם. אני מתפלל ומאחל כך בהצלחה!

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368