שאל את הרב

תאריך לחתונה בזמן שהורי הכלה בשנת אבל

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 26/11/06 14:53 ה בכסלו התשסז

שאלה

בס"ד

כבוד הרב שלום רב!

לפני כשנה וחודשיים הכרתי בחור יירא שמיים.שניני דתיים.לפני כ 7 חודשים נפטר אחי של אימי ושלושה שבועות לאחר מכן נפטרה אחותו של אבי.אני והבחור החלטנו להתארס לפני מס' חודשים,אך הוריי ביקשו שלא תתקיים פגישה עם הוריי החתן טרם תעבור חצי שנה מאז פטירת דודיי. הקשבנו לבקשת הורנו ולאחר חצי שנה ההורים נפגשו.בפגישה השנייה שהתקיימה בין ההורים הוריי החליטו כי לא נתארס ולא נתחתן טרם צעבור שנת האבל(למרות שמחינה הלכתית אינם מחוייבים בכך). אני וחתני לעתיד הע"ה,לא מעוניים לחכות עד שתעבור השנה מכיוון ששנה שלמה רק תסתיים בפסח,משמע,שנוכל להתחתן רק בל"ג בעומר. ברצוני לציין כי 11 חודש עוברים ב יח" אדר. המצב שנוצר גורם לויכוחים וכן איננו מעוניים למשוך את הקשר מכיוון שזה מוביל לבעיות רבות מבחינה דתית ורגשית.

אשמח לקבל תשובה מכבוד הרב בהקדם האפשרי

תשובה

שלום וברכה
על פי כל כללי ההלכה אין ממתינים לכך שתעבור שנת האבל ובפרט שמדובר כאן על קשר של אח כלפי כל צד מההורים וחיוב האבלות על אח ואחות הוא רק ל' יום ואבל מותר לו להשתתף בשמחות אפילו של אנשים אחרים וחיוב האבלות של י'ב חודש קיים רק לגבי אב ואם.
זה מובן שבקטע הזה אנשים נכנסים לעיתים לתחושה ונותנים לרגש להוביל את המהלכים וגם הויכוחים במצב הזה ברורים כי הם באים ממקומות מאד ריגשיים.
אך על כל הנוגעים בדבר להבין, הרי אנו רוצים לגרום רק טוב לנשמות של אותם נפטרים יקרים, נכון?
אנו יודעים ששמחה ובנין הבית וקיום מצוות במשפחה גורם לשמחה לנשמה, אנו גם יודעים שאם מתוך רצון כביכול לזכור את הנפטר יוצרים מצב שזוג הרוצים באמת ובתמים לעשות הכל ע"פ ההלכה עלולים להיכשל באיסורים חמורים כי הנסיון במצב הזה של קשר ממושך של מעל שנה מעמיד אותם במציאות הקשה של "אש בנעורת", האם דבר זה הוא זכות לנשמה או להיפך חס ושלום.
הציבו פאן זה לפני ההורים ושאלו אותם את השאלות הנוקבות הללו שחייבות להישאל.
בברכת הצלחה

כתבות נוספות