שאל את הרב

שמירת הברית

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 05/08/10 17:24 כה באב התשע

שאלה

שלום הרב !

בעיה קשה ולא רק לי קיימת . הרב הדבר שקשה וכמעט אי אפשר למנוע אותו זה הפגם הנ"ל, יש לציין הרב שרוב היום אני עוסק בתורה ומתשדל בכל זמן אפשרי לקורא תהילים ולמנוע מחשבות זרות כפי שפסק הרמב"ם הלכות איסורי ביאה - להרבות בתורה , וגם כאשר הבור ריק מתורה יש בו נחשים ועקרבים שתמיד מנסים להפיל אותי ולכן מתשדל לאמיץ כוח ולהשקיע רוב הזמן בישיבה ו"בין הזמנים " בלימוד , אבל הדבר לא עוזר המחשבות תוקפות חזק מאוד ומקשות עלי להתקדם תמיד , וב"ה יש לציין שהתורה נתונה אצלי ומצליח ללמוד הרבה וללמד אחרים אבל אני עדין לא מצליח למנוע את הפגם הנ"ל ( במזיד ) זה כוח בלתי נשלט ואחרי שלושה חודשים של טהרה הדבר חוזר על עצמו

שואל את הרב באיזה דרך אוכל למנוע מעצמי לא לעשות את הדבר הזה כדי לשמוע על הקדושה תמיד?

תשובה

ב"ה

לשואל שלום,

א.מה שמחשבות תוקפות אותך, אתה לא אשם, הרהורי עבירה אין אדם ניצול מהם, מה שאסור הוא להמשיך את ההרהורים, לכן ברגע שהם מופיעים צריך מיד לסלק אותם לפני שיקנו שביתה במחשבה.

ב. מה שאתה לומד תורה זמן רב זה מעולה, ואין לך דבר שמטהר את הנפש יותר מלימוד תורה,
גם אם לא מרגישים את ההתעלות וההתגדלות זה אכן קורה, כמו ילד שגדל ולא מרגיש בגדילתו.

ג. לכן מה שכתבת: "הדבר לא עוזר המחשבות תוקפות חזק מאוד ומקשות עלי להתקדם תמיד", זה לא מדוייק כי אתה באמת מתקדם, כל יום של לימוד זה אוצר עצום של אורה שאנחנו לא יודעים להעריך.

ד. אם החזקת מעמד שלושה חודשים זה כבר דבר גדול!!
זה גם סימן שאפשר לחיות ללא החיוה האסורה הזו, רק הדמיון מראה לאדם שאי אפשר בלי זה, אבל אם מצליחים אדרבא מרגישים את העונג הרוחני שבתורה.

ה. שאלת על עצה, כל אחד צריך לבדוק אילו עצות פועלת עליו, ולאמץ אותן. אתן עצה אחת:
תחלק את המשימה לפרוסות קטנות, כל הצלחה קטנה מעצימה את הכוחות,
למשל, אתה קם בבוקר מציב לך מטרה "היום אני לא נכשל - ויהי מה! גם אם יהיה קשה מאוד "
בערב כבר יש לך הצלחה אחת, תסמן לך כל הצלחה ולו הקטנה ביותר, זה נותן כח, ומכאן תמשיך הלאה. גם אם לא מצליחים יום אחד לא לשקוע באי הצלחה, אם נופלים קמים מיד, מה שיותר מהר!,
החשבון הוא לא כמה נופלים אלא כמה מצליחים לקום, וכל עמידה וכל קימה הופכת אותך לאדם יותר גיבור וחזק.

חזק ואמץ ויהי ה' עימך!

דני ארגמן

כתבות נוספות