שאל את הרב

מה להסביר למישהי שמתלבשת בצורה לא צנועה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/07/01 10:40 ז באב התשסא

שאלה

יש לי חברה שאמרה לי שהיא נהנית מזה שבנים נמשכים ממנה ולכן היא גם הולכת בצורה מושכת, ואני לא יודעת איך להסביר לה שזה דבר לא טוב. מה לעשות?

תשובה

שלום לך,
אני מניח שמדובר בחברה דתיה ששמירת התורה וההלכה כן חשובה לה, אלא שכנראה היא לא מודעת לחומרת המעשה שהיא עושה. ההלכה אוסרת התלבשות בצורה לא צנועה, והעושה כן עוברת בזה על איסור דאורייתא של "לפני עיוור לא תתן מכשול" בזה שמכשילה את כל הרואים באיסור תורה של "לא תתורו אחרי עיניכם". זה חמור במיוחד כיוון שזה נעשה בצורה קבועה וכלפי אנשים רבים שרואים.
אך מעבר לזה - יתכן שחברתך מרגישה שבנים שרואים אותה לבושה בצורה לא צנועה "נמשכים" אליה, אך אם נדמה לה שבנים מכבדים אותה או מעריכים אותה בגלל זה - היא טועה טעות מרה!
היחס שלהם אליה הוא כמו היחס שלהם אל פיצה או אל גלידה - הם נהנים לאכול אותה, זה ערב לחיכם ומשביע את קיבתם, אך אם נשאל - האם יש להם איזשהו יחס עמוק ורציני אליה?
לא ולא! כשיגמרו הם פשוט יעברו לגלידה הבאה, ובכלל לא יזכרו את הקודמת.
גם הבנים שכביכול "נמשכים" אליה - בסך הכל משתמשים בה כדי לספק יצרים נמוכים שקיימים בהם. אין להם שום יחס רציני ועמוק אליה. ( ודרך אגב, גם החברה שלך, לא נראה לי שתהיה מעונינת ליצור אי פעם קשר אמיתי עם בחורים מסוג כזה... ובחורים רציניים, לעומת זאת, לא יתרשמו מבחורה שמתלבשת בצורה לא צנועה ולא מכבדת אפילו את עצמה, להפך - זה רק ידחה אותם ).
אני בטוח שיש בחברה שלך, כמו בכל אדם, הרבה דברים טובים ורציניים שהם ה"אני" האמיתי שלה, וראוי שתזכה ליחס והערכה מהסביבה בזכות האישיות האמיתית שלה, ולא באמצעים חיצוניים ושליליים כאלו.
קיצרתי מאד, ואלו רק כמה נקודות למחשבה בעניין. הצניעות היא דבר גדול ונפלא וראוי להרחיב ולהעמיק בו. כדאי לעיין בספרים שעוסקים בנושא (כגון: כותנות אור, קדושים תהיו - בהתחלה ובסוף ועוד).

להשלמת התמונה מומלץ מאד לעיין בתשובה שכתבנו לשאלות אחרות , אך יש בהן מן המשותף לנושא שאלתך- צביעת שיער,פירסינג,תספורת פטריה,סמים-מה הבעיה בזה? (צניעות)


נקווה שנזכה להוסיף הרבה צניעות וקדושה
יוני, חברים מקשיבים

כתבות נוספות