שאל את הרב

מה ה׳ רוצה ממני ??

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 04/10/11 01:05 ו בתשרי התשעב

שאלה

שלום כבוד הרב!!! אינני יודע מאיפה להתחיל את השאלה מהבלבול שעובר עליי אני בחור בן 27 חוזר בתשובה כבר שלוש שנים לפני כן הייתי חוטא גדול בכל הקשור לעריות יסלח לי ה׳ חזרתי בתשובה והתחלתי להיתרחק מכל הקשור לזה אף פעם לא האמנתי שאשמור נגיעה וברוך ה׳ כבר שלוש שנים!!!שמירת ברית וכל מה שכרוך בזה ברוך ה׳ !!! אומנם חטאתי נגדי תמיד כי שמירת הברית לא הגיעה בקלות אלא בקרבות עקובות מדם והרבה בכי דמעות ייסורי מצפון נפילות עליות נפילות תאמין לי הרב אני אוהב את אבי שבשמיים ונישבע להילחם לכבודו עד יומי האחרון!!! אני כבר הרבה זמן לא פוגם בברית וזה גם לא חסר לי בבחינת מרעיבו שבע ממש כך למרות שאני יודע שהיצר מכין לי מארבים וגם אם נראה שנעלם הינו מחכה לי בפינה, השאלה שלי זה למה אני מרגיש עדיין את המסכים והבלבולים שיש אולי תשובתי לא מקובלת ,, לא הולך בחיים כמו שאני רוצה איני זוכה להצלחה במעשה ידיי ריבונו של עולם אני עד כדי כך משוקץ לפניך!!! הלא בשובו מדרכיו וחיה למה ה׳ מסתיר פניו ממני למה אני קורא לו בקולי קולות ואין מענה שלא נדבר על הזיווג שלא נראה באופק,,, אבל מה אגיד לך כבוד הרב הייאוש מתחיל להיתקדם לאזור שלי הוריי רואים כבר סימנים של צער על פניי למה בעלי תשובה עוברים מסלול כזה כשהייתי חוטא גדול לא סבלתי כך למה זה הולך כך ה׳ הוא כל יכול מה לא רואים את התפילות שלי מה לא רואים את הדמעות שלי!!! איפה ה׳ בכל הסיפור הזה אני רוצה לעשות רצונו שייתן לי כוחות אני רוצה להמשיך להילחם לכבודו אני שבור כבוד הרב בורא עולם חשוב לי מאוד ואני יודע שהוא שונא עצבות אז למה אני בעצבות למה בפרוח רשעים כמו עשב למה אנשים שחוטאים ומחטיאים מחוייכים יותר ממני, באמת לא חושב שמגיע לי משהו לא חושב שאני איזה צדיק בסה״כ יהודי פשוט שמחפש את אבא שבשמיים קורא לו וקורא לו ואבא לא עונה חיפשתיו ולא מצאתיו קראתיו ולא ענני,,, פשוט מרגיש מותקף מכל החזיתות מקווה ומייחל לישועה שיצמיח בקרוב אין לי כבר פשוט אין 

תשובה

בעזה"י

שלום לך,

הייתי רוצה לתת את כל התשובות, באמת ובתמים.
הייתי רוצה להיות נביא או לפחות שגריר של רבונו של עולם, כזה שמבין מדוע הוא עושה את כל מה שהוא עושה ומדוע הוא מעביר אותנו את המסלול שהוא מעביר אותנו- לא רק בשבילך, אלא גם בשבילי...

גם אני פעמים רבות שאלתי את רבונו של עולם,למה? התאמצתי להבין מה אני עושה לא בסדר ואיפה אני טועה. למה הזיווג מתעכב ולמה הפרנסה בדוחק ולמה אני לא מאושר.
שאלתי פעמים רבות מאד, בחלק מהן קיבלתי תשובה, ברבות לא...

אולם באיזה שהוא שלב הבנתי שאני לא צריך תשובות ברורות. מתי שהוא הבנתי שאני גם לא רוצה ולא צריך- כי אני בוטח ברבונו של עולם.

הקב"ה הולך איתנו כבר 3000 ומשהו שנה. הוא העביר אותנו דברים קשים וייסורים קשים, הוא הוריד אותנו למצריים ואז הוליך אותנו במדבר 40 שנה, שלח אותנו להלחם עם ארץ ישראל ואז גירש אותנו ממנה (פעמיים!!!). אני לא יודע למה הוא עשה את כל הדברים הללו- אני רק יודע שהוא לעולם לעולם לא עזב אותנו.

גם בתקופות קשות וחשוכות, גם כשהיאוש והצער איימו לבלוע אותנו והאויבים שלנו איימו לבלוע ולחסל אותנו- הקב"ה תמיד היה איתנו!
יש לו שיקולים שלו, אני לא יודע מה הם, אבל אני מאמין בו מספיק, וסומך עליו מספיק ומאמין באהבה שיש לי כלפיו ובאהבה שיש לו כלפי כדי לתת לו לפעמים להוביל, לתת לו לקבל את ההחלטות מדי פעם.

אינני יודע למה הקב"ה עושה את מה שהוא עושה.
אני כן יודע שהוא אוהב אותך אהבת נפש.ראשית מפני שאתה אדם ויהודי אך בעיקר מפני שאתה אוהב אותו ומתגתעגע אליו ורוצה אותו- והוא ית' אין דבר שהוא רוצה יותר מאשר אותנו ויותר מאשר שנרצה אותו ונשתוקק להתקרב ולהתדבק בו.

אם אתה מסוגל להאמין באהבה שלך אליו- תאמין גם באהבה שלו אליך. תן לו לפעמים להוביל, תן לו לפעמים לקבל חלטות גם אם אתה לא מבין אותן.
זה לא קל לאהוב משהו ככה, לתת לו להוביל ולהיות מוכן ללכת אחריו בעיניים עצומות. זו עבודה, זו התמסרות - אבל זאת אהבה...

תתחזק אחי, אתה לא לבד וגם אם לפעמים אתה מרגיש בודד, תדע לך שה' איתך, ה' צלך כמו הצל שלך. וככל שאתה הולך ומתקדם לאור- הוא נמצא מאחורי הגב שלך, דוחף בעדינות מאחור, מוביל אותך קדימה!

אז מה עושים?
א. לא מתייאשים אף פעם- כל עוד אתה חי, יש תקווה!
ב. תפילות! כן כן, הקב"ה לפעמים מרחיק אותנו כדי שנרצה להתקרב אליו, לבקש ממנו להתחנן אליו לרצות אותו. דווקא מתוך הקושי והתסכול אפשר לבא לתפילות טובות. אפשר להתפלל מהסידור או מקבצי תפילה שונים ואפשר ורצוי גם מהלב, בפה שלך ובלשון שלך.
ג. להמשיך לעלות!!! לא ליפול ואם נופלים - מנצלים את הנפילה לעלייה גבוהה יותר- כל הזמן להמשיך ולהוסיף, מעשים טובים, אנושיות, תורה, לימוד תפילה, לצאת מחוזקים יותר.
ד. לפתוח את העיניים ואת האוזניים ואת הלב, לנסות לשמוע מה ה' מתכנן לי, לנסות ולזהות לאן הכי נכון לי ללכת, לאן הקב"ה מוליך אותי.
ה. וכמובן - לבטוח בו!ולעולם לא לוותר ולא להתייאש.


חזק חזק ונתחזק.

בברכה,
אור

כתבות נוספות