שאל את הרב

לשתות מים מבקבוק שבמקרר

חדשות כיפה צוות בית ההוראה 23/03/04 03:20 א בניסן התשסד

שאלה

מה ההלכה לגבי בחור ישיבה נשוי לגבי לבוש? חולצות טריקו נחשבות למכובד או שלא יש בעיה עם מכנס ג'ינס? וסנגלים ביום שבת מהוות בעיה? האם מותר לשתות מהבקבוק שנמצא במקרר בבית?

תשובה

בס"ד

זה תלוי במקום שבו הבחור נמצא.
אם זה בבית או בעבודה - זה יכול להיות בסדר.
אם זה בחוץ - יש מקומות שזה ממש לא מתאים ויש מקומות שרגילים להתיחס לבחור לפי המהות שלו ולא לפי החיצוניות שלו.
בכל מקרה. אין בזה איסור רק צריך לראות את ההשפעה של הבגדים על הסביבה מה עושה יותר קידוש ה'?.

לשתות מבקבוק שבמקרר - אסור לשתות ישירות מהבקבוק. זה לא מכובד ולא הגון כלפי האחרים שלא חייבים לשתות שיריים של מי ששתה ישירות מהבקבוק.

ואפילו אם שותה את כל הבקבוק ולא משאיר שיריים - אין בזה לא כבוד ולא דרך ארץ כי צריך לשתות בכבוד ועיין בן איש חי פרשת בהר בחוקותי שכתב:

ט. לא ימהר בלעיסתו ואכילתו אלא יתנהג לאט לאט, אפילו אם מסב עם אדם גרגרן, ואם הבשר קשה לא יהא נושך בשיניו ומושך בידיו אלא יסלק ידו ממנו, ולא ימצוץ אצבעותיו בפיו בין אכילה לאכילה, ולא יראה חיבה וחשק על האכילה, ולא ימלא פיו אלא רק בכדי שיוכל לדבר בשפה ברורה, ולא יושיט ידיו לקערה עד שיגמור לבלוע מה שבפיו, ויפסיק מעט בין לעסיה אחת לאחרת, ואם המסובין עמו סילקו ידיהם מאותו מאכל גם הוא יסלק ידו אע,פ שעדיין תאב לאכול, דלאו אורח ארעא לאכול יחידי בין המסוגין:
ולא יאחז ידו פרוסה כביצה ויאכל, ולא ישתהה כוסו בבת אחת בלי שיור, אלא ישתה כמנהג המדינה, ולא ישתה שתי כוסות זה אחר זה, ולא יפשוט ידו בקערה בפני מי שגדול ממנו אפילו אם יש קערה בפני כל אחד ואחד, [וכל העובר על הלכות דרך ארץ הנז"ל וכיוצא בהם הרי זה רעבתן גרגרן מסטרא דההוא דאמר "הלעיטני נא", והנה הוא נאחז בסבך הסטרא אחרא], ואם הוא בעל תורה ועושה כן הרי זה מחלל שם שמים. ולכן ארז"ל דרך ארץ קדמה לתורה, וכאשר האריכו בזה בספרי המוסר והיראה:

שמואל אליהו
בהצלחה


אבל

כתבות נוספות