שאל את הרב

לא בטוחה בתפילה

חדשות כיפה רבני ישיבת הר ברכה 14/12/05 17:26 יג בכסלו התשסו

שאלה

שלום לכם שמי תהלי ואני ילדה דתיה אשר באה מבית דתי ואני בת 12 עד עכשיו בבית הספר תמיד התפללתי בכוונה מלאה אבל בזמן האחרון אני מרגישה שאין לי כוח לתפילה ושהיא סתם תקועה לי על הבוקר אבל מצד שני אני עדיין רוצה להתפלל אבל פשוט לא מצליחה מתוך כוונה וכל בוקר אני מנסה מחדש ותמיד המורות מעירות לי על זה שאני חולמת אני ממש לא יודעת מה לעשות?

מקווה שתצליח להרות אותי בדדרכי תודה מתהלי

תשובה

תהל יקרה!
נהנתי לקרוא את שאלתך. שאלתך מביעה רצון כן להתפלל ולהתעלות. מדברייך למדתי שבעבר כבר זכית להתפלל בכוונה, ואל לך לזלזל בהישג זה. יש אנשים מבוגרים ממך שטרם זכו להתפלל תפילה אחת בכוונה.
אף על פי שלאחרונה אינך מצליחה להתכוון, אל נא תיפלי ברוחך! המשיכי לנסות ולקוות, המשיכי להתפלל שתי תפילות כל יום (שחרית ומנחה).
חכמינו זכרונם לברכה המשילו את הכוונה בתפילה לכנפיים, ותפילה בלא כוונה אינה יכולה לעלות לשמיים. אך היא ממתינה כאן אצלנו, וכשפעם אחת את מתפללת בכוונה אותה הכוונה משמשת כנפיים גם לתפילות קודמות. כך שהן אינן אובדות ממך.
בנוסף כדאי לך לקבוע לימוד בספר "פניני הלכה תפילת נשים" של הרב אליעזר מלמד, הספר ודאי יסייע בידייך, בעזרתו תוכלי גם להרחיב ידיעותייך בהלכות תפילה ורעיונותיה, דבר המסייע לכוונה. בברכה, וכל טוב.
ישיבת הר ברכה

כתבות נוספות