שאל את הרב

הוצאת זרע לבטלה

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 24/06/05 13:01 יז בסיון התשסה

שאלה

אני חייב להיות אנונימי, נושא השאלה מבייש אותי ואני לא יכול להפנותו לרבנים פנים מול פנים.

ובכן, אני דתל"ש(דתי לשעבר) למדתי שנה לפני הצבא במכינה קדם צבאית דתית, ואחרי בירור רציני לעומק של אמונה ותורה, החלטתי לא להיות דתי. זאת המסקנה מהבירור שערכתי.

מעולם לא היה לי בעיה עם הוצאת זרע לבטלה, תחום שמעולם לא משך אותי. היו לי מספר פעמים קרי לילה בגיל ההתבגרות, ושהתבגרתי הכל נפסק.

אני לוחם שסיים מסלול ביחטי"ות. ובחודש האחרון כל פעם שאני חודש הביתה אני מרגיש צורך עז להוציא זרע לבטלה, והכל בגלל נסיון סתמי אחד לפני חודש שבו יצא זרע. ואני נופל בזה כל שבוע. אני מוציא זרע לבטלה. אני רוצה להפסיק.

אני יודע את השיטות המקובלות, לא לגעת (גם לא לצורך מקלחת) לא להרהר. עם ההרהור יש לי בעיה בגלל שאני כבר לא דתי, זה נראה לי לא מציאותי. בהתחשב בזה שאני גם יוצא עם בנות. שלא תמיד לבושות צנוע. אני רץ 3 פעמים כל שבוע. ושומר על כושר. ניסיתי למצא תשובה בפורומים חילונים ושם אמרו לי 95% מהגברים עושים את זה. וזה לגיטימי. אני לא מקבל את התשובה הזאת. אני יודע שזה לא טוב וזה מלכלך אותי מבפנים. הופך אותי למשהו אחר. ומוריד אותי למ"ט שערי טומאה.זה מבחינתי. אני יודע שזה רע. השאלה היא איך מתגברים על זה ממקומי.

תשובה

בע"ה
שלום רב,
אני מבין היטב את הרגשתך. אטכן זה מוריד את האדם למצב בו הוא מרגיש מבוזבז שטוף תאוה ובמידה מסויימת גם אגואיסט.
העצה שאני יכול לתת לך היא, להחליט שאתה לא עושה זאת יותר. אני יודע, כבר החלטת וזה לא עזר, צריך גם לקבוע לעצמך פרס על עמידה בנסיון ןעונש על כישלון!
בנוסף - השתדל להימנע , גם במצבך העכשווי, מהרהורי זימה או חשק, בודאי אם אינם מלווים בהרגשה נפשית אמיתית. כי המחשבות הללו, הן לכשעצמן מורידות אותך לאותו שפל כמעט כמו הוצאת הזרע.
עד כאן מהבחינה האנושית, ולצערינו יותר מדי אנשים איבדו צלם אנוש בכל מה שקשור להיבט המיני של החיים.אל תיסחף אחריהם!
בהיבט יותר ערכי, "אם פגע בך מנוול זה - משכהו לבית המדרש", מלא את ראשך וזמנך בפעילות ערכית חיובית ותראה איך היצר הזה מרפה ממך.
ברכה והצלחה,
שבת שלום, אליעזר

כתבות נוספות