שאל את הרב

האם זה ראלי להתחתן עם בחור ישיבה שרוצה להיות אברך?

חדשות כיפה הרב ניר הרמן 03/08/09 13:38 יג באב התשסט

שאלה

אני בחורה בת 21, דתייה לאומית תורנית, סטודנטית לתואר ראשון , שנה שנייה.

אני כרגע בתקופת שידוכים, נפגשת ב"ה אבל לצערי עדיין לא מצאתי את האחד.

לפני כמה ימים הציעו לי בחור מאחת הישיבות המוכרות בירושלים, הסדרניק בן 24. שוחחנו בטלפון,היתה איזו שהיא דינאמיקה אבל כששאלתי אותו מה ה"תוכניות שלו" הוא אמר שהוא , לשנתיים הקרובות, מתכנן להעמיק

את לימודיו התורניים בישיבה בלבד, ולא לעבוד. אני חיה במציאות ריאלית ולכן השיקולים הכלכליים קצת מעיקים עליי. אני יודעת שההורים שלי לא יוכלו לעזור לי יותר מדיי. הוא מצידו- בוטח בקב"ה. אני חס וחלילה לא מזלזלת בחיים תורניים, ובוודאי שרוצה שבעלי ישקיע בלימודי ישיבה, אבל בשילוב של עבודה גם. מצד שני,

האם אני לא מפספסת פה משהו? מה לעשות?

תשובה

בס"ד

החיים עם תלמיד חכם שמשקיעה את כוחו בלימוד התורה הם חיים מיוחדים, ובייחוד בתחילת חיי הנישואין בשלבי הבניה הראשונים של הזוגיות ושל המשפחה.
בן תורה שנמצא כל כולו בעולמה של תורה נמצא ברמות גבוהות מאוד של קרבת ה' יראת שמיים ועבודת המידות, ולכן האפשרות שלו להנהיג בית של תורה לאורך ימים ושנים טובות היא גבוהה יותר.
אם כל זה אין להתעלם מהבעיה הלא פשוטה של חיי היום יום הדורשים מאיתנו לשלם על המגורים ועל הכלכלה ועוד.
אומנם ההוצאות בתחילת הדרך הן קטנות יחסית להוצאות בהמשך עם ילדים משכנתא וכו' ולכן זה זמן טוב המאפשר, במידה ויש יכולת, לשלב בין הלימוד האינטנסיבי בישיבה של הבעל לבין חיים נורמלים אבל בצימצום.
צריך לעשות חשבון ולראות כיצד אפשר לעשות זאת, גם הבוטח בה' צריך קורת גג ואוכל, אם לא לו אז לפחות לנאוות ביתו, כגון לגור במקום זול להשתשמש בהסעות מסובסדות, וכמובן עזרה, עד כמה שניתן, של המשפחות.
אולם כל הנ"ל מאוד אינדיבידואלי כי ישנם אנשים שלא מתאים להם חיים כאלו של צימום, עזרה של אחרים, ובעל שכל מרצו ועמלו נתון לתורה.

את צריכה לברר עם עצמך ולהחליט אם זה בשבילך או לא, אם תחליטי שכן תרווחי בעל ת"ח ובית של תורה, ואם זה לא מתאים לך גם תרוויחי שלא תצאי להרפתקה שלא תדעי כיצד לצאת ממנה.


שפע ברכה והצלחה
ה' ישלח לך בקרוב את זיווגך המתאים לך ביותר  

כתבות נוספות