שאל את הרב

בשלות לנישואין

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/06/09 13:22 כה בסיון התשסט

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני בת 18 ומציעים לי שידוכים.הייתי רוצה לדעת האם כדאי להכנס ל"עולם הדייטים" כ"כ מוקדם..איך אני יכולה לבדוק את עצמי האם אני בשלה,מספיק בוגרת להתחיל עם זה?

אנשים שהתייעצתי איתם אמרו לי לשאול את עצמי אם יש לי כבר תוכניות לעתיד,אם אני יודעת מה אני מחפשת,את מי,איזה בית יהיה לי(מבחינה דתית חינוכית)- ואם יש לי תשובות לכל השאלות הללו אז אני מוכנה.

אני מרגישה שאני מבולבלת..

איך מרגישים שזה הזמן להתחיל..?

תודה רבה,

שירה.

תשובה

בס"ד
שלום רב, 
התשובות שקבלת מסבירות לך על מה מדברים בפגישה. לכן "אם את יודעת מה את מחפשת... איזה בית יהיה לך... אם יש לך תשובות..." את מוכנה לפגישה אבל זה בכלל לא אומר שאת בשלה רגשית להתחתן.
יש כיום בנות שלא שואלות את עצמן מה הן מרגישות וממהרות להתחתן מפני שהן רואות סביבן רווקות בוגרות שעדיין ממתינות למצוא חתן. נוצרת חשיבה שאומרת 'אולי עדיף להתחתן לפני, אם הברירה השניה היא להתחתן אחרי הזמן', במילים פשוטות 'אני רוצה להתחתן ברגע שאוכל מפני שיש חשש שאם לא עכשיו... מי יודע מתי'.
מכאן חוזרים אליך: האם החשש הזה מלווה אותך? אם כן אולי כדאי להתחתן גם כשעדיין לא מרגישים שזה מאוד נחוץ ולא להגיע לגיל שבו הרצון להתחתן יהפוך להיות משהו מאוד מפחיד ולחוץ.
אבל אם את שואלת רק על הבשלות: כשרוצים להתחתן מרגישים "בפנים" את הצורך. אינני יכול 'לחתום', אבל הרושם העולה מהשאלה שלך הוא שאת עדיין לא מרגישה בתוכך את הרצון להתחתן.
עם זאת גם לאהבה יש כוח, אפשר שאם תכירי בחור והקשר יתפתח גם הבשלות תתפתח והרצון להתחתן.

כתבות נוספות