שאל את הרב

איך לעזור לחברה טובה?

חדשות כיפה הרב שי פירון 15/01/08 00:22 ח בשבט התשסח

שאלה

בס"ד

שלום רב!

יש לי חברה מאוד טובה שהתגייסה לצבא לפני כשנה וקצת, לפני גיוסה ניסינו אנחנו (החברות הטובות) לגרום לה לרדת מהרעיון של גיוס ולתרום את יכולתה בהתנדבות בשירות הלאומי, כמו רוב הבנות בחברה שלנו. פחדנו שמא היא תסחף אחר הגירויים החיצוניים שנמצאים בצבא, כגון ,לבוש לא צנוע, התנהגות בוטה ודיבור גס.

אומנם בחודשים הראשונים בצבא (תקופת הטירונות) אף הופתענו לגלות שהיא אפילו מתחזקת, תפילותיה מלאות כוונה ולבושה אף צנוע יותר, אך לאחר כמה זמן כשהיא כבר קיבלה את תפקידה כמכי"ת התנהגותה השתנתה, צורת הדיבור שלה ולבושה לא תאמו את אותה בחורה צנועה וביישנית שאנחנו הכרנו, לפתע התנהגותה הפכה לרעשנית וגסה וככל שהזמן עבר הבחנו ביותר ויותר שינויים, פתאום היא לא הקפידה כל כך על התפילה, על כשרות ולא עלינו עשתה מעשים אסורים עם החיילים שלה.

ניסינו לדבר איתה כמה וכמה פעמים, ניסינו לגרום לה לראות את עצמה כשם שאנו רואות אותה, אך היא נשארה בשלה, היא התרחקה מאיתנו יותר ויותר וכרגע אנחנו כבר בקושי בקשר איתה.

אני מתגעגעת לחברה הטובה שלי, מה אני יכולה לעשות כדי להחזיר אותה למוטב?

כל טוב.

תשובה

ב"ה


שלום,

את לא מנהלת עמותה להחזרה בתשובה. עיקר תפקידם הוא להשפיע שפע של אהבה על חברתך, לתת לה תחושה שאת באמת אוהבת אותה. לשמוע מה שלומה, להתעניין בה.
חשוב שהיא תדע שאהבתך אליה אינה תלויה בדבר.
השתדלי לא להפוך כל מפגש לסימינריון.

אני מאמין שכך, מתוך הקרבה הגדולה שעליך לשמר עד שתשתחרר - תוכלי להיות לידה אחרי הצבא.


אני משוכנע שאהבה מקרבת!

בהצלחה

ויישר כח,

שי

כתבות נוספות