שאל את הרב

מעילה באמונה ופגע

חדשות כיפה הרב ישראל אלתר 07/04/20 23:38 יג בניסן התשפ

שאלה

שלום וברכה,

אני חילוני מאמין פנייתי מורכבת דייה , בגיל 5-8 הייתי ילד זקונים מורד ועיקש בגיל 8 מכרתי את גופי וקיימתי יחסים עם ילד אחר תמורה לפרוטה כדי למרוד בהורי כי הייתי הרבה לבד בבית. לאחר מקרה ליבי נשבר - חווית טראומה מחשבות בלבולים ניתוק מהגוף קשיי פרנסה והתבגרות שאני מתמודד עד היום ומבקש לכפר ולעשות תשובה.אם כי קיימתי לאחר יד מעשה זה שוב אולי כדי ל"העניש את עצמי"

פגע הברית הקדוש , יסרוני כליותי שנים שעברו בחושך. האם ניתן לנקות עוון כזה ?

עד כמה שהבנתי יורדים זכויות מהעולם הבא . יש פגיעה בשם המשפחה? ניתוק מעם וארץ ישראל?ומה עם יחסים בקדושה זיווג מהשורש וכו'

איך לתקן ?

תודה לרב וישר כוח

חודש מבורך

תשובה

שלום וברכה,

אין דבר שאין לו תיקון. אין עניין שתעניש את עצמך - המטרה שלך צריכה להיות הפוכה, לחזק את עצמך.

לחזק את הביטחון העצמי שלך, לחזק את הדימוי העצמי שלך, לדעת שיש לך מטרה שלשמה אתה קיים ואף אחד אחר לא יכול לעשות אותה מלבדך (אחרת לא היית נוצר).

וכל עוד הנר דולק אפשר לתקן.

תלמוד תורה הוא הכלי האולטימטיבי, הכי טוב. קח לעצמך ללמוד פעם בשבוע פרשת שבוע, או שאתה יכול לקחת לעצמך משימה אחרת של סיום מסכת גמרא או מסכת משנה. כאשר אדם לומד תורה הוא עצמו הופך לאדם אחר, גבוה יותר.

אל תתייאש, לכל אדם יש את החבילה שהוא סוחב על גביו ואיתה הוא חי, ברוב המוחלט של המקרים אף אחד מסביבתו אינו מודע לחבילה זו, אבל היא שם, ואחת המשימות שלנו היא לא להתכחש אליה אלא לצמוח מתוכה.

עוד כלל חשוב שאנו יודעים הוא שאדם שעבר עבירה וחזר בתשובה (על ידי חרטה, קבלה לעתיד ווידוי - וכפי שאתה מתאר בשאלתך עברת שלבים אלו) אם עבר בזדון - היא יכולה להחשב כשגגה או אף יכול לקבל עליה שכר כאילו עשה מצווה, כיצד? - אם לאחר החרטה שתיארתי כאן תפס את עצמו בידיים והתקדם בחייו ובנה בעצמו משהו, יוצא שדווקא המעשה הבעייתי היה זה שדחף אותו ונתן לו מוטיבציה להיות אדם טוב יותר.

לסיכום, כל עוד הנר דולק אפשר לתקן, ויהי רצון שתעלה מעלה מעלה חזק ואמץ!

כתבות נוספות