שאל את הרב

העולם הבא

חדשות כיפה הרב ישראל אלתר 18/12/18 21:27 י בטבת התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב

יש לי ארבע שאלות שמעוררות בי עניין ומחשבה רבה ואני מאוד אשמח ואודה לך אם תוכל לענות לי אליהן

1.אחרי המוות הנשמה נשארת כמו שאנחנו בחיים כאילו הנשמה לא משתנה במי שהיא

והנשמה היא נשארת כמו ומי שאנחנו.

2.האם אנחנו נראה אנשים שאנו מכירים מהגלגול הזה ומגלגולים קודמים ונוכל להיות איתם ביחד כמו בעולם הזה ( לחבק אותם לנשק אותם ולהרגיש אותם )

3.ואחרי המוות אנחנו מרגישים ויכולים להרגיש את העולם הבא ואת הנשמה ואנחנו כאילו הופכים לנשמות? ( אם לא למה )

4. לפני כמה זמן קראתי שמישהו אמר שבזוהר הקדוש כתוב שמי שנכנס למדור השביעי בגיהנום לא יוצא משם האם זה נכון ואיך זה יכול להיות אם הגיהנום נועד לתיקון וכפרה וכתוב בגמרא שמשפט רשעים בגיהנום הוא שנה ויש עוד כמה משפטים ודברים כאלה שראיתי שאומרים שהגיהנום הוא זמני.

האם תוכל לעזור לי עם שאלותיי כבוד הרב

תשובה

שלום וברכה,

אקדים ואומר שלאורך הדורות מדברים על ארבעה שלבים: העולם הזה, עולם הנשמות (זה שאחר המוות), תחיית המתים והעולם הבא (יש הרבה דיונים מעניינים בנושא, אבל רק כדי לצייר את הרעיון הכללי הבאתי את השלבים הללו)

1. לאחר המוות הנשמה נשארת כפי שהיתה כאן בעולם. במילים אחרות, אנחנו נשארים אנחנו.

2. מכיוון שהנשמה שלנו קשורה לנשמות כלל ישראל ומכיוון שהנשמות ממשיכות להתקיים לאחר המוות - נוכל להיפגש איתם.

3. אקדים שלכל כוח שקיים בעולם יש שורש רוחני שמקיים אותו, ולכן: לכוח הראיה למשל, יש שורש רוחני, סוג של "ראיה" רוחנית שמקיימת אותה. עכשיו, התחושות וההרגשות של מה שיהיה בעולם הבא אינן ידועות לנו, אבל הרעיון הכללי הוא שתהיינה לנו תחושות והרגשות, ותהיה לנו היכולת "לראות" "לשמוע" וכד' והן יהיו יותר עליונות.

4. עיין בפרק חלק (הפרק האחרון במסכת סנהדרין) שפותח במילים "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא". הגהנום אכן נועד לכפרה ונועד להיות זמני. על מנת לענות על מה שאמר אותו אחד צריך לראות את הציטוט מהזהר.

כתבות נוספות