בן דהן: יש לפחות אישה אחת בכל מועצה דתית חדשה

סגן השר לשירותי דת טען כי כל הרכב מועצה דתית בו לא חברה לפחות אישה אחת לא מאושר. ח"כ עליזה לביא: "המצב השתפר, אבל לא די בכך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/11/14 10:43 כו בחשון התשעה

בן דהן: יש לפחות אישה אחת בכל מועצה דתית חדשה
דוברות המועצה הדתית ירושלים, צילום: דוברות המועצה הדתית ירושלים

בשנתיים האחרונות ממונות פי שלוש נשים ממונות במועצות הדתיות, כך אומר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן. בדיון שנערך הבוקר (ד') בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בנושא מינוי נשים במועצות דתיות, אמר סגן השר לשירותי דת, האמון על העניין כי: "היום מתמנות פי 3 נשים מבעבר, יש לנו כלל ברזל: הרכב מועצה דתית שבו לא חברה לפחות אישה אחת- לא מאושר. יש מספר ערים גדולות שבהן יש יותר מאישה אחת כמו כפר סבא, רעננה, שומרון, שדות נגב ועוד".

בוועדה הציג סגן השר נתונים לגבי מינוי נשים במועצות הדתיות: היום קיימות 132 מועצות דתיות, בכ- 80 מהן ממונות היום נשים: עד כה מונו 47 הרכבים כשבכל הרכב ישנה לפחות אישה אחת ובתקופה הקרובה ימונו עוד כ-40 הרכבים בהם תמונה לפחות אישה אחת בכל הרכב.

עוד הוסיף סגן השר בן דהן כי לפני מספר חודשים קיימה לשכת סגן השר כנס מיוחד לנשים שבו ניתן לנשים מידע על הרכבי מועצות דתיות וכן חולקו לנשים טפסים של הגשת מועמדות, אך כמעט ולא התקבלו בקשות לכהן כחברות בהרכבי מועצות דתיות .

"המועצות הדתיות בישראל אמונות על אספקת שירותי דת. צרכני הדת בישראל הם כמובן נשים וגברים, ילדות וילדים. בתי קברות, מקוואות, כשרות, בתי כנסת, עולם דיני האישית ועוד - כולם שירותים שניתנים לכלל ציבור האזרחים היהודיים, נשים וגברים, ברשות המקומית הרלוונטית. ואולם, ייצוגן של נשים במועצות הדתיות מועט ואינו הולם", אמרה יו"ר הועדה עליזה לביא.

"נתונים עדכניים של עמותת חדו"ש מעלים ששיעור הנשים המכהנות במועצות הדתיות גדל בשנה האחרונה פי 3 לעומת הקדנציה הקודמת של המועצות. לפני כן היוו נשים 6% מכלל החברים במועצות הדתיות, וכיום, במועצות החדשות שכבר מונו, הן מהוות 18%. עם זאת, ברוב המועצות שמונו יש רק אישה אחת", קבעה לביא. "לא די בכך. עלינו לפעול לכך שבכל מועצה דתית יהיה ייצוג שוויוני והולם של נשים ולפעול למינוי יו"ר וסגניות יו"ר במועצות”.