לראשונה: מכון פוע“ה יקיים כנס שנתי לנשים

בעקבות הביקורת הציבורית שהתעוררה נגד המכון בשנה שעברה, לאחר שבכנס השנתי שלו הורשו לדבר גברים בלבד, החליטו במכון להנהיג כנס שנתי המיועד לנשים, בו תשתתפנה בעיקר רופאות ורבניות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/11/12 13:54 יד בכסלו התשעג

לראשונה: מכון פוע“ה יקיים כנס שנתי לנשים
אתר מכון פועה, צילום: אתר מכון פועה

מכון פוע“ה יקיים השנה, לראשונה, כנס שנתי מרכזי לנשים, שיעסוק בענייני פוריות מנקודת מבט מדעית והלכתית. ההחלטה על קיום הכנס התקבלה במכון כבר בשנה שעברה, נוכח הסערה הציבורית שהתחוללה לאור העובדה כי בכנס המרכזי שעסק בפוריות נשים - הרצו גברים בלבד, כהחלטה עקרונית משיקולי צניעות.

הכנס, שיתקיים בחודש הבא, יעסוק בשאלות משמעותיות דוגמת נישואין של בעלי מוגבלויות, זוגיות בזמן הריון, דילמות והחלטות של זוגות צעירים, בעיות התבגרות אצל נערות, הריון בגיל מבוגר, דילמות בעניין הרחבת המשפחה ונושאים חברתיים נוספים הנוגעים לאינטימיות שבזוגיות.

(צילום: אתר מכון פועה)

כאמור, בניגוד לכנס השנתי שיתקיים זו השנה ה-13, בכנס הזה תשתתפנה גם דוברות, לא רק דוברים. לצד הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע“ה, ישתתפו הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן - וגם הרבנית צביה אליה, הרבנית ימימה מזרחי, ד“ר פיליפ שוויד, ד“ר חנה קטן, ד“ר נילי ינאי, ד“ר חווה שרייבר וד“ר דבורה באומן.

בפוע“ה הסבירו כי ההחלטה על קיום הכנס המיוחד לנשים באה ”בעקבות הרצון של מכון פוע"ה להפגין אחדות בעם ישראל ולהוכיח כי הרצון של המכון הוא להאדיר נשים ולא להדירן בשום אופן, כפי שהוא נוהג מיום היווסדו. לעומת הדיונים בהלך הרוח הציבורי המביאים לפילוג בעם ישראל, ידוע שמכון פוע"ה מסייע לכל גווני האוכלוסיה ללא הבדלי דת גזע ומין ונותן אפשרות לביטוי לכל אחד מהם“. במכון הבטיחו כי ”המושב לנשים לא יהיה השנה כמשהו חד-פעמי אלא כהמשך לשנים הבאות וייתכן גם באופנים שונים".