הרבנית מלמד: מי שרוצה להיות מלכה, צריכה שבעלה יהיה מלך

הרבנית שולמית מלמד יוצאת נגד חקיקה לקידום מעמד האישה, בטענה כי היא גורמת למוסר עבודה נמוך בקרב נשים. "אני לא פמיניסטית, תפקיד האישה שונה מתפקיד הגבר", היא טוענת

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/12 15:29 טז בטבת התשעב

הרבנית מלמד: מי שרוצה להיות מלכה, צריכה שבעלה יהיה מלך
philsown-cc-by-sa, צילום: philsown-cc-by-sa

"החוקים שכביכול מבקשים להיטיב עם נשים, רק גורמים למעסיקים לא לרצות להעסיק אותן. כל החוקים האלה לדעתי מזיקים לאישה ובסופו של דבר יגרמו שפחות אוהבים להעסיק אותה" - כך טענה אמש (ג') הרבנית שולמית מלמד, במהלך כנס שקיים המכון הישראלי לדמוקרטיה, שעסק בסוגיית מקומן של הנשים בציבוריות הישראלית.

הרבנית מלמד הציגה בכנס את דעתה על מגוון החוקים הנוגעים לנשים בספר החוקים הישראלי ואמרה כי לדעתה הגברים הם אלו המופלים לרעה. "כל אישה שיכולה מסוגלת ומוכשרת לא נתקלה במחסומים - כל מקום שעבדתי טוב, שמחו בי, רצו אותי, העריכו אותי ונתנו לי עבודה. החוקים הללו גורמים למוסר עבודה נמוך יותר אצל נשים. לפעמים נראה כאילו נשים רק צריכות לשבת בבית ולקבל משכורת", טענה הרבנית מלמד.

מלמד גינתה לא רק חוקים הפועלים למען זכויות האישה, כי אם גם חוקים המחייבים "שריון" של נשים לתפקידים ציבוריים. "מה זה שריונים, מה זה מכסות - לא רוצה שיבחרו אותי כי אני אישה, אלא כי אני מוכשרת או לא. ופנסיה מוקדמת - אתן רוצות שוויון זכויות? עד הסוף. למה גברים הסכימו לזה? הגברים הם חלשים. אלימות במשפחה - תמיד יפלילו את הגבר, יש לי אינסוף מקרים ודוגמאות. האישה תתלונן על הגבר - יעיפו אותו מהבית, גם אם הבית שלו. אין ספק שבבעיות שיש במשפחה 50% הגברים אשמים, 50% הנשים. ותמיד יפלילו את הגבר", אמרה הרבנית מלמד.

בהתייחס לנשים חד-הוריות טענה הרבנית מלמד כי היא "בכלל לא מבינה אותן". היא אמרה כי "נשים שבחרו לא להתחתן, באיזשהו גיל מחליטות שהן כן רוצות ילד, ועכשיו המדינה צריכה לעזור להן. אז המשפחה תעזור - אבל למה המדינה חייבת לעזור?".

"אני לא פמיניסטית", קבעה הרבנית מלמד, "זאת כל עוד רק אישה יכולה ללדת ולהיניק. ברור שהתפקיד של האישה שונה לחלוטין מתפקיד הגבר, היא צריכה ללדת ילדים ולחנך אותם - ביום שזה ייפסק - אולי אשנה את דעתי".

הרבנית מלמד התייחסה לחייה האישיים וסיפרה כי "כשגידלתי את הילד הראשון עוד הייתי צריכה להרתיח חיתולים, עכשיו נשאר לנו זמן. לא לכולן - אבל להרבה נשים נשאר זמן, והן יכולות לצאת לעבוד. מה שנשאר עדיין כתפקיד שלנו זה חינוך הילדים, ובאמת אחת הסיבות שיש כל כך בלבול בגידול ילדים זה כי המקום של האבא והאמא במשפחה התבלבל - וכמה שזה יותר מבולבל גם במשפחות שלנו, שם אני רואה את הבקיעים בחינוך".

"מי שרוצה להיות מלכה - צריכה שבעלה יהיה מלך", טענה הרבנית מלמד, שסיכמה כי בעיניה "הגברים הם לא אויב".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן