קול העם

אם לא יהיו שינויים מרחיקים תיסגר תחנת הרדיו "רשת מורשת". זאת לצד עלייתו של "רדיו"ש" בסוף השבוע

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 27/12/09 00:00 י בטבת התשע

קול העם
Ross Murray-cc-by-nd, צילום: Ross Murray-cc-by-nd

נראה כי תחנת הרדיו החוקית היחידה המיועדת לציבור הדתי-מסורתי עומדת להיסגר בהוראת רשות השידור. בעקבות דרישות האוצר מרשות השידור להציג תקציב מאוזן ולכסות גירעון שנע בין 100 ל150 מיליון שקלים, הוחלט ברשות השידור, על ידי המנכ"ל מוטי שיקלאר, על קיצור מהדורת מבט בשליש מאורכה, קיצוץ במשכורות העובדים, וסגירת רשתות רדיו ביניהם גם "רשת מורשת", תחנת הרדיו המיועדת לציבור הדתי של קול ישראל.

השינויים צפויים להתחיל באופן הדרגתי כבר מהחודש הקרוב. גורמים ברשות אישרו אתמול כי הרפורמה אכן קרובה מתמיד אולם הסיכוי כי תצא לדרך כבר בחודש הקרוב קטן. בקרב העובדים שוררות תחושות קשות ורבים מהם טענו אתמול כי מדובר בסופה של רשות השידור.

 

"רשת מורשת" הינה הרשת הדתית-מסורתית הארצית של קול-ישראל. הקמתה לוותה בתקווה גדולה כי תיתן מענה לציבור גדול של מאזינים שמאז שמשרד התקשורת נלחם בתחנות הפיראטיות מצאו עצמם ללא תחנת רדיו. הרשת הוקמה במטרה לכוון לקהל גדול של דתיים מסורתיים וחילונים המעוניינים בתכנים ברוח המסורת היהודית. התחנה משדרת מידי יום בין השעות ארבע אחרי הצהריים לחצות, כאשר בשאר הזמן משודרים בתחנה שידורי רשת א'.

 

בתגובה לשמועות, החליטו המאזינים שלא לשתוק ופרסמו עצומה הקוראת לרשות השידור שלא להוריד את שידורי רשת מורשת. "רשות השידור רוצה לסגור את רשת מורשת. רשת מורשת הבית של היהדות ברשות השידור. כששמענו את מה שאתם קוראים עכשיו גם אנו הזדעזענו. אנו כמערכת המקדמת את המוסיקה ומוקירה את שדרני 'רשת מורשת' ביניהם גידי שרון ודבורה קיציס שאחראים על הרבה מקידום המוזיקה, ולכן חייבים לנסות ולהניא מהלך זה. לשם כך הקימו אנשים טובים עצומה הקוראת נגד סגירת הערוץ. וכולנו תקווה כי בפעם הבאה יבואו בשורות טובות" נכתב בעצומה.

 

ח"כ זבולון אורלב פנה אף הוא למנכ"ל רשות השידור בעקבות הפרשה - ואמר הבוקר לכיפה כי "שוחחתי עם מוטי שיקלאר שאמר כי אין לו שום כוונה לסגור את רדיו מורשת".

אז מה עתיד לעלות בגורלה של תחנת מורשת? מרשות השידור נמסר בתגובה לכיפה כי :"צעדי החירום יופעלו במדורג, בשלב הראשון יעשה מאמץ שלא לפגוע בשידורי הרשתות. אם לא ימצא פיתרון ולא תהיה ברירה, הרשות תאלץ לפגוע בהיקף השידורים עד סגירת הרשתות".

 

אלא שבעוד תחנה אחת נסגרת, תחנה אחרת נפתחת. לאחר המתנה ארוכה, רדיו יו"ש עומד להתחיל את שידוריו ביום שישי בשבוע הבא. התחנה תשודר ככל הנראה, בתדר 106.6fm. בין העובדים בתחנה יהיו: הילה ניסן, אריאל כהנא ואדם צחי.


התחנה המיועדת לציבור המתנחלים-תושבי יהודה ושומרון זכתה במכרז הרשות השנייה שנוצר לאחר לחץ המתנחלים על הממשלה להקמת רדיו חוקי לציבור המתנחלים, שכן מאז סגירתו של ערוץ 7 לא קם רדיו שכזה. מנהלי הרדיו ממשיכים לשמור על עמימות, אך נראה שכבר ביום שישי הקרוב יוכל ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון להאזין לתחנה החדשה.