לגדל שפם ולנוח: יאיר אורבך "רץ" לכנסת

הסטנדאפיסט המגזרי יאיר אורבך החליט אף הוא לרוץ לרשימת "הבית היהודי" לכנסת. ומה במצע? מזרח תיכון חדש, כללים ברורים לדייטים וסנקציות נגד שבתות חזנות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/11/12 13:05 כז בחשון התשעג

לגדל שפם ולנוח: יאיר אורבך "רץ" לכנסת
יאיר אורבך, צילום: יאיר אורבך

הפריימריז לרשימת "הבית היהודי" יגיע מחר (ג') לסיומו, כשהמתפקדים למפלגה יצביעו יכריעו בדבר זהות הרשימה לכנסת. אלא שמועמד מפתיע החליט ברגע האחרון לטרוף את הקלפים ולהפוך את המרוץ לצבעוני הרבה יותר.

הסטנדאפיסט הרשמי של המגזר, יאיר אורבך, החליט לאייר לעצמו שפם ולהחליט על הסתערות זריזה על היעד. "בעקבות לחץ גדול של חברים ומכרים, נכנעתי. החלטתי לרוץ לכנסת לרשימה של הבית היהודי", הודיע היום אורבך, שמציע לבוחריו לקדם "מזרח תיכון חדש".

אז מה בין אורבך הסטנדאפיסט לח"כ אורי אורבך? יאיר אורבך משכיל במצעו לעסוק בנושאים הכי בוערים בציונות הדתית ויוזם מסמך מכונן לעתיד המגזר. "כל שבתות החזנות יערכו במקום אחד. מי שרוצה לשמוע אותם, ילך אליהם והם לא יהיו רשאים לבקר בבית כנסת אחר" - זהו רק אחד מהעקרונות של אורבך במצעו לכנסת.

("פיפא" לכל בר מצווה, הקמפיין של אורבך. צילום: יאיר אורבך)

אורבך רוכב אף הוא על השד העדתי ובוחר להחזיר עטרה ליושנה. "קידושים שלאחר התפילה יחוייבו בקיגל", ומדגיש כי "עוגיות מרוקאיות זה לא קיגל". אורבך נוגע בנקודה רגישה נוספת בבתי הכנסת המגזריים ובתוך כך מודיע כי "מי שמגביה את ספר התורה לאחר פרשת בראשית יהיה חייב להיות ימני (ביד) כדי להעצים את הדרמה", עקרון שכבר הצליח להרגיז את איגוד גבאי בתי הכנסת הציוניים דתיים המזוהים גם עם חובבי החזנות. נראה שכבר עם הכרזתו הראשונית הספיק ליצור לעצמו אורבך אופוזיציה של ממש.

אורבך אינו פונה אך ורק אל המגזר הדתי אלא אף פוזל אל זה החילוני. "כל בר מצווה חילוני יקבל מתנה מבית הכנסת 'פיפא 2013'", הוא מציע. מקורביו מגלים לכיפה כי אורבך נתון ללחציה של אשתו המזוהה עם המגזר החילוני, לחצים המוכרים לנו גם מנשים של ראשי מפלגות אחרות במערכת הפוליטית.

לבעיית הרווקים מקדיש אורבך תשומת לב רבה ובוחר לעסוק בה ברצינות מה שרבים לפניו לא העזו. הוא מציע כי "רווקות שמגיעות לעזרת נשים יבואו עם חמוס כדי שמעזרת גברים יהיה קל לזהות אותן". באשר לסוגיות הכלכליות מציע אורבך כי "גבר יהיה מחויב לשלם עבור הדייט הראשון אלא אם הוא מתכוון להמשיך לדייט שני. באותו ערב".

מי שיחפש את שמו של אורבך ברשימת המתמודדים לכנסת מחר, צפוי לנחול אכזבה. אבל בינינו, זה לא באמת משנה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il