הרב אבינר: "השתתפות בריאליטי היא עבירה ולא קידוש השם"

בהתייחס להשתתפותו של הזוג הדתי בתוכנית "רצים למיליון", טען הרב שלמה אבינר כי "אי אפשר לקרוא לזה קידוש השם. זו עבירה וחוסר צניעות"

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/12 11:36 כז בשבט התשעב

הרב אבינר: "השתתפות בריאליטי היא עבירה ולא קידוש השם"
יחצ, צילום: יחצ

הרב שלמה אבינר, ראש מוסדות "עטרת כהנים", טוען כי השתתפות אנשים דתיים בתוכניות ריאליטי הינה עבירה המנוגדת להלכות צניעות ולערכים מוסריים של אורח החיים היהודי. בהתייחס להשתתפותם של בני הזוג הדתי עקיבא וענהאל שמואלי, אמר הרב אבינר בשיחה לתלמידיו, שתוכנה מתפרסם לראשונה בכיפה, כי "אי אפשר לקרוא לזה קידוש השם".

"זה לא עיסוק ששייך לאנשים מבוגרים, זה סוג של "חפש את המטמון". אפשר להתאוורר וצריך מנוחה, זה בסדר, אבל לא עיסוקים כמו זה ובמשרה מלאה על מרקעי הטלוויזיה", אמר הרב אבינר בהתייחס לתוכנית "רצים למיליון". לדבריו, "לא רק שאין בזה מצווה, יש פה עבירה שיוצאים לחוץ לארץ".

(צילום: יחצ)

עוד טען הרב אבינר כי "מעבר לזה, יש פה עבירה שיש בזה עיסוקים נמוכים ללא כל ערך. עצם החשיפה היא לא צנועה, אדם צריך להיות צנוע וענו ולא שילכו מאחוריו עם מצלמה ויראו מה הוא עושה. אנחנו לא כאלה ענווים, ולפעמים מתגאים ומתנהגים בשביל רושם - אנחנו לא בסדר וה' ירחם. אבל לא שאדם במכוון מזמין את הטלוויזיה והם עוקבים אחריו ואחרי מעשיו והוא מראה כיצד הוא חשוב ומצליח. זה הפך מענווה".

כמו כן הסביר הרב אבינר כי היות ובתוכניות דומות משתתפים גם אנשים שאינם צנועים, הרי שמי שמשתתף באותן תוכניות הינו "'מחזק ידי עוברי עבירה', שיש לו שותפות בדבר לא טוב".

"בטלוויזיה יש דברים נוראיים ומושחתים שאי אפשר לתאר, והאמת היא שהתוכנית הזו היא אמנם לא חילול השם ויש דברים גרועים הרבה יותר ממנה", סיכם הרב אבינר, שטען כי "אנשים אומרים לי 'זה יראה איך הדתיים מוכשרים ונחמדים ויחזרו בתשובה'. אז קודם כל, אף אחד לא ביקש להחזיר אנשים בתשובה. קודם כל תחזרו בתשובה בעצמכם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן