תבחן חוקיות ההסדר בין "קול ברמה" לרשות השנייה

הצוות הבין-משרדי למניעת הדרת נשים יבחן את ההסדר עם תחנת הרדיו החרדית, לפיה נשים תשדרנה רק שעה אחת ביום. השרה לימור לבנת: "זו שערורייה, לא יאומן כי ישודר"

חדשות כיפה אורי פולק 01/02/12 18:04 ח בשבט התשעב

תבחן חוקיות ההסדר בין "קול ברמה" לרשות השנייה
Ross Murray-cc-by-nd, צילום: Ross Murray-cc-by-nd

תבחן חוקיות ההסדר בין הרשות השנייה לבין תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" סביב סוגיית שידורי נשים בתחנה - כך הוחלט היום (ד') על ידי משרד המשפטים. החלטת משרד המשפטים הובאה במסגרת דיון מיוחד שקיים הצוות הבין-משרדי למניעת הדרת נשים.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, העומדת בראש הצוות, מתחה ביקורת חריפה על ההסדר עם תחנת הרדיו החרדית, במסגרתו הותרה לתחנה לשדר רק שעת שידור אחת ביום לנשים. "זו שערורייה שתחנת רדיו שמשתמשת במשאב ציבורי מחרימה נשים כובלת אותם לרצועת שידור יומית, ולא מאשרת להן להתבטא בחופשיות. ניתן להגדיר זאת - לא יאומן כי ישודר", אמרה לבנת.

הרצועה ה"נשית" של "קול ברמה" מסתכמת בין השעות 7-8 בבוקר בלבד. בעוד בתחנות הרדיו הארציות מדובר בשעות שיא, בקרב המגזר החרדי מדובר בשעה שזוכה לשיעורי האזנה נמוכים למדיי, לעומת רצועות השידור של שעות הערב.

בדיון שקיימה בנושא הוועדה לקידום מעמד האישה, לפני כחודשיים, טענו נציגי "קול ברמה" כי התלונות נגד תחנת הרדיו מונעות על ידי כלי התקשורת הנפגעים מפעילות "קול ברמה" בשל מה שהם הגדירו כ"בריחת מפרסמים ומאזינים" - לאור הצלחת הרדיו בקרב המגזר החרדי. לטענת אנשי הרדיו, גורמים פופוליסטים בכנסת ומחוצה לה מניעים את המהלך, משיקולים אינטרסנטיים.

אבי מימרן, מנהל התוכניות של "קול ברמה", הסביר כי "התחייבנו לשעה אחת שבה יעלו נשים. מעבר לכך, המערכת תקבע בהתאם לשיקולים פנימיים אם להעלות נשים לשידור. יש בידינו סקר שלפיו אם נעלה נשים לשידור 55% מהמאזינים יעזבו אותנו. אנו צריכים שהשידורים יהיו מותאמים למגזר החרדי".