הדתיים שרצים למיליון

הזוג עקיבא וענהאל שמואלי הצליחו להשתתף בצילומי העונה השנייה של תוכנית הריאליטי "רצים למיליון", זאת לאחר שהפקת התוכנית נעתרה לאפשר להם שמירת כשרות ושבת

חדשות כיפה יונתן אוריך 11/09/11 09:45 יב באלול התשעא

הדתיים שרצים למיליון
פייסבוק, צילום: פייסבוק

הפקת תוכנית הריאליטי "רצים למיליון" הצליחה לגשר על הפערים ההלכתיים שמנעו ממשתתפים דתיים לקחת חלק במרוץ חוצה היבשות: לכיפה נודע כי עקיבא (28) ענהאל (26) שמואלי, זוג דתי-לאומי מהיישוב טירת יהודה, משתתפים כעת בצילומי העונה השנייה של התוכנית.

"המירוץ למיליון" היא תוכנית ריאליטי נוספת בה מתחרים צוותים בצוותים אחרים במטרה להגיע לקו הסיום ולזכות בפרס הכספי הגדול. במהלך המירוץ הצוותים עוברים בין מדינות שונות תוך שימוש בכל האמצעים, החל ממטוסים ומוניות ועד פילים, אוניות ורכבות. לרוב המשימות המבוצעות בשטח על ידי הצוותים יש קשר אל מנהגי המקום אליו הם מגיעים. בישראל משודרת התוכנית על ידי הזכיינית "רשת" החל משנת 2008.

אלא שבבסיס הסדרה גלומה בעיה משמעותית למשתתפים דתיים, זאת מפני שעל פי פורמט התוכנית ישנן משימות הכוללות אכילת שרצים ומאכלים טרפים - זאת לצד העובדה שהמשימות בשבת ממשיכות כרגיל, כולל נהיגה וטיסות. ואולם, בהפקת התוכנית עשו מאמצים כבירים כדי לאפשר לזוג הדתי להשתתף לראשונה במירוץ, תוך התאמת המשימות כך שהן אינן נוגדות את ההלכה.

בדרך למיליון?

עשרות אלפי דולרים הושקעו בהשתתפותו של הזוג הדתי בתוכנית, תוך דאגה חוצת-יבשות לכך שהמזון שיוגש להם יהיה כשר, אם בסיוע הקהילה היהודית המקומית או בתי חב"ד. כמו כן, השתתפות הזוג הדתי הצליחה לשנות את תוכנית המשימות של המירוץ, כך שחלק מהמשימות אשר מראש תוכננו לאכילת מזון שאיננו כשר, הותאמו הפעם למזון כשר - עבור הזוג הדתי ולמעשה עבור כל הצוותים, כדי להעדיף את סיכויו של הזוג שמואלי.

ההפקה אף הצליחה לדאוג לכך שהזוג הדתי ישמור את שבתותיו במהלך המירוץ, כשלצורך כך נעשה מאמץ מיוחד על מנת שלא לפגוע בסיכויו של הזוג שמואלי לנצח. בנקודה הזו לא נוכל להרחיב בפרטים, היות והעונה טרם שודרה.