להחרים את וילף

הרב ישראל רוזן מותח ביקורת נוקבת על ח"כ עינת וילף, זאת בשל עובדת נישואיה לגוי. "פשוט לא מסתדר לי ח"כית נשואת-תערובת"

חדשות כיפה אורי פולק 26/01/11 00:00 כא בשבט התשעא

להחרים את וילף
Noambarlevy-cc-by-sa, צילום: Noambarlevy-cc-by-sa

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", קורא להחרים את כל פעולותיה הציבוריות של ח"כ עינת וילף, זאת בשל העובדה שהיא נשואה לריצארד גוטיאר, אדם ממוצא גרמני שאיננו יהודי. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו" קורא הרב רוזן "להחרים את כל פעולותיה הציבוריות כדמות שלילית מובהקת בהיותה נשואה לגרמני שאיננו יהודי".

הביקורת הנוקבת שמותח הרב רוזן נעוצה בעיקר בעובדה כי ח"כ וילף עתידה לקבל את ראשות ועדת החינוך או הקליטה של הכנסת. "אני מפנה כאן אצבע מרשיעה כלפי אחת הגמדות העצמאיות, עינת וילף שמה", כותב הרב רוזן.

הרב רוזן טוען כי קריאתו זו איננה מבוססת על עניין דתי או לאומי. "יש בעלי עבירות גדולות מזו ויש בוגדים לאומיים גדולים ממנה", מסביר הרב רוזן ומנמק כי החרם אף איננו חברתי, "הרי יש ח"כים בעלי דוגמא אישית ירודה יותר". הסיבה להחרמת פעולותיה הציבוריות, טוען הרב רוזן, מבוססת על כך ש"פשוט לא מסתדר לי ח"כית נשואת-תערובת. עדין סלידה זו קיימת בקונצנזוס רחב".

"ידעתי שבכנסת מכהנים גם ח"כים שאינם יהודים, מוסלמים ודרוזים למשל. לא אתפלא - ולא אוכל להתנגד - אם יקום מי מעולי חבר העמים ויצהיר שהוא אישית מייצג בכנסת את מגזר העולים שטרם התגיירו או החפצים לשמור על קהילתם הנכרית, כאזרחים נאמנים", מציין הרב רוזן אך קובע כי בעניינה של ח"כ וילף, דעתו שונה. "ח"כ או ח"כית נשואי-תערובת, ככה סתם, זה כבר למעלה מכח סבלי. בפרט כשהם בעלי עזות וחוצפה להתהדר בנוצות עצמאות ישראלית או יו"רות החינוך, העלייה והקליטה", קובע הרב רוזן.

הביקורת שמותח הרב רוזן לא מסתכמת בעניין העקרוני של נישואים לאדם שאיננו יהודי. בהמשך מאמרו מבקר הרב רוזן את בן זוגה של ח"כ וילף, כמי שהתהדר בכך שהיה לאחד הישראלים הראשונים שהחזיקו במכשיר ה"אייפד" בישראל. "הוא זכה להיות חלוץ חינוכי", כותב הרב רוזן באירוניה, "זאת בזכות התמדה עיקשת בת 10 שעות המתנה! שיאנות זו מגמדת את אי-שליטתו בעברית ואת הימצאותו החלקית כאן בהיותו מגיש תוכניות טלוויזיה בבאווריה".

"לסיכום ולשם חובת המחאה", חותם הרב רוזן במאמרו, "בוז!".