אחדות ללא נשים? שולי מועלם חוששת מהדרת נשים מהרשימה המאוחדת

אל "הבית היהודי" רצות שלוש מתמודדות ו-44% מהמתפקדים הן בכלל מתפקדות, אך האחדות עלולה לשנות את המשחק ולהותיר את הנשים מחוץ לכנסת. מועלם קוראת לשריין אישה בחמישייה הראשונה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/10/12 13:23 ה בחשון התשעג

אחדות ללא נשים? שולי מועלם חוששת מהדרת נשים מהרשימה המאוחדת
כיפה, צילום: כיפה

חתימות הח"כים צולמו ופורסמו באמצעי התקשורת והחיוכים נמתחו לכל עבר בועידה בה סוכמה סופית הריצה המשותפת של "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי". כולם מרוצים? לא בדיוק. המתמודדות לרשימת המפלגה - שולי מועלם, איילת שקד וגילה פינקלשטיין, לא מסתירות את דאגתן מדחיקת רגליהן מהרשימה המשותפת, לאחר האיחוד.

שולי מועלם (ללא שום קשר לשמה הפרטי), נדחקה לשולי תמונת האיחוד שתועדה במעמד החתימה. היום, היא החליטה לעשות מעשה ולפנות במישרין לחתומים על ההסכם, על מנת להבטיח כי מקומן של נשים יהיה מובטח גם ברשימה המאוחדת.

(מודעה ששלחה שולי מועלם למתמודדים. צילום: מטה מועלם)

"מאז שהסתיים הכנס אני מקבלת מאות פניות מנשים הדורשות לדעת את מקומה של האישה ברשימה המשותפת", טוענת מועלם. "הבשורה של המפקד היא ש-44% מכלל המתפקדים הן נשים ומדובר בנתון שנותן תקווה לעתיד הפוליטי של הציונות הדתית. את מקומן של נשים שומרות מצוות נציגות הציונות הדתית ניתן למצוא בכל שדרת החברה הישראלית החל מהמגזר הציבורי ועד למגזר העסקי, רק בתחום הפוליטי עדיין לא השכלנו להבין את הצורך בנשים בפוליטיקה".

מועלם טוענת כי "הרושם שהותיר הכנס בי ובנשים שהתפקדו למפלגה הוא אכזבה ותחושה קשה של חוסר צדק". לדבריה, "כעת ברור לכולם הצורך בנציגת הציונות הדתית ברשימה לכנסת".

במכתב ששיגרה מועלם, בין היתר לח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, היא הדגישה כי היא "מבקשת ממך היום, כנציגת הקול הנשי במגזר הדתי, לחתום על התחייבות כי ברשימה הדתית לאומית המאוחדת הרוקמת עור וגידים בימים אלו ישוריין מקומה של האישה בחמיישיה הראשונה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן