"הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חתמו סופית על ריצה משותפת

בועידה בה השתתפו המתמודדים המרכזיים של "הבית היהודי" ומנהיגי "האיחוד הלאומי", חתמו שני הצדדים על התחייבות לריצה משותפת. הרב מלמד לפוליטיקאים: עליכם לאחד את עם ישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/10/12 13:21 ב בחשון התשעג

"הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חתמו סופית על ריצה משותפת
כיפה, צילום: כיפה

הסכם אחדות היסטורי נחתם היום (ה') בועידת פסגה בה השתתפו המתמודדים המרכזיים לראשות "הבית היהודי", לצד מנהיגי "האיחוד הלאומי", בדבר ריצה משותפת של המפלגות לקראת הבחירות לכנסת הבאה. את האירוע, שהתקיים בבית וגן בירושלים, פתח הרב זלמן ברוך מלמד בדברי ברכה וקריאה לאחדות השורות.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, אמר כי "הגיע הזמן להתעלות מעבר לשיקולים של פוליטיקה קטנה. מדינת ישראל, עם ישראל ותורת ישראל נעלים מעל השיקולים הללו ולא יעלה על הדעת שבגלל השיקולים הללו לא נהיה ביחד". הרשקוביץ ציין כי "אם נרצה אין זו אגדה. הכל תלוי בנכונות שלנו לממש את הצרכים שלנו במשותף, ואין סיבה שמימ"ד עד כהנא לא נוכל לשתף פעולה".

(הסכם האחדות עם חתימות המתמודדים. צילום: כיפה)

הרב מלמד אמר לנוכחים כי אחדות השורות נועדה "להקים כוח גדול ולהוביל את המדינה מוסרית וערכית. מכאן יוצאת הכרזה חד משמעית, הולכים ביחד. עליכם לאחד את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, ובשם ה' ובעזרתו ההצלחה תהיה גדולה".

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ הביע תקווה כי רשימה משותפת תגיע אפילו ל-15 מנדטים. "נעזור לנתניהו לבנות ממשלה בריאה", הבטיח והבהיר כי המפלגה לא מתכוונת לפנות לאופוזיציה. "נהיה עמוד התווך של הממשלה הבאה", אמר.

ח"כ זבולון אורלב ציין כי ריצה נפרדת של המפלגות תגרור "תשלום מחירים כבדים מאוד". הוא תהה: "מה ההבדל בין אורי אריאל לביני או בין סלומיאנסקי לכצל'ה? העניין הזה קריטי מבחינתנו. אין מצב שאבחר לראשות המפלגה ונרוץ לבד". אורלב הבהיר כי את ההכנות לרשימה מאוחדת יש להתחיל כבר בימים אלה. "מהרגע הזה אנחנו נמצאים באותה סירה, אוהבים אחד את השני ומחבקים אחד את השני. הציבור מצפה ואסור לנו לאכזב אותו".

נפתלי בנט, המתמודד לראשות המפלגה, ציין כי המפקד ב"בית היהודי" עורר את השטח והביא לתנופה אדירה למפלגה. "אנחנו לא מסכימים על הכל, אבל כן מסכימים על הרוב", אמר, "ומשימת הדור שלנו היא להחזיר למדינה הזו את הנשמה היהודית. כל היתר לא חשוב".