בנט ואורלב קוראים לרב אמסלם להצטרף לבית היהודי

נפתלי בנט קורא להצטרפותו של הרב חיים אמסלם כנציג חרדי ברשימה: "הוא ציוני-חרדי פורץ דרך, מקומו איתנו". גם ח"כ אורלב בעד: "עמדותיו – לתפארת הציונות הדתית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/06/12 11:51 ו בתמוז התשעב

בנט ואורלב קוראים לרב אמסלם להצטרף לבית היהודי

לאחר שהוביל שילוב של מועמדת שאינה-דתיה בשורות "הבית היהודי", מצטרף היום (ג') נפתלי בנט, המתמודד לראשות המפלגה, לשילובו של מתמודד חרדי ברשימה - הרב חיים אמסלם, ראש תנועת "עם שלם".

"הרב חיים אמסלם - איש חרדי-ציוני אמיץ, ופורץ דרך, מקומו צריך להיות איתנו ב'בית היהודי' החדש", כתב היום בנט בעמוד הפייסבוק שלו. בנט ציין כי "הרב אמסלם הוא נחשון. פורץ דרך. הוא חרדי וילדיו חרדים. אך הוא חינך את ילדיו לשרת בצה"ל ולהשתלב בחברה הישראלית. הוא מייצג יהדות ספרדית מקרבת, פתוחה החותרת לחברה צודקת יותר".

בנט הוסיף ותיאר כיצד הרב אמסלם פרץ דרך בתחום הגיור לעולי חבר המדינות ואף בשילוב החרדים במעגל העבודה והשירות, נושא אותו הוא מגדיר "חיוני לעתיד המדינה, לא בכפייה אלא בהידברות ותוך הבנת צרכי החרדים ותוך שימור גרעין חזק מאוד של לומדי תורה".

"אני חולם שבבית זה ידורו יחד, בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית, אנשי ציונות דתית, חרדים, ושאינם שומרי מצוות", ציין בנט, נשמע דמיוני? אם תרצו, אין זו אגדה".

דבריו של בנט מצטרפים לעמדתו של ח"כ זבולון אורלב, אשר נפגש מספר פעמים עם הרב חיים אמסלם סביב הסוגיה הזו. לפני כחודשיים אמר אורלב כי "עמדותיו של הרב אמסלם דברים הן לתפארת הציונות הדתית", וכי הוא רואה בחיוב מהלך לחבירתו למפלגה.