היועצים המשפטיים של משרד הדתות הורו על הדחתו של רב העיר

רב העיר כפר סבא, הרב אברהם שלוש (87) כבר איננו מתגורר בעיר. חוקרים פרטיים ששלחו היועצים המשפטיים של משרד הדתות חזרו עם מסקנות חד משמעיות: הרב לא מתפקד. שר הדתות דוחה את הטענות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/17 11:08 כב באדר התשעז

היועצים המשפטיים של משרד הדתות הורו על הדחתו של רב העיר
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשך תקופה ארוכה בדקו אנשי המחלקה המשפטית של משרד הדתות את תפקודו של הרב אברהם שלוש, זקן רבני ישראל, רבה הראשי של כפר סבא. באישור הפרקליטות נשלחו חוקרים פרטיים, עובדי המועצה הדתית תושאלו והמסקנות היו חד־משמעיות: הרב שלוש, בן 87, לא יכול להמשיך לכהן כרב עיר. כך חושף היום כתב ישראל היום, יהודה שלזינגר.

על פי החוק, רב עיר חייב להתגורר בעיר שבה הוא מכהן. אלא שהרב שלוש המכהן כרב העיר כפר סבא מתגורר בירושלים. למרות שהוזהר פעמים רבות וקיבל כמה מכתבי התראה, הרב לא שינה את מקום מגוריו. גורמים המעורבים בתהליך ההדחה אמרו ל"ישראל היום" כי "הרב מגיע לכפר סבא במקרה הטוב פעם בשבוע למשך שעה־שעתיים וחותם על תעודות".

הסתבר מהבדיקות כי הרב כלל אינו מגיע למקום עבודתו, אלא פעם בשבוע בלבד למשך שעה קלה. בעקבות כך, נשלח לרב מכתב מהמחלקה המשפטית למועצה הדתית נכתב כי "לאור תוצאות השימוע, ובהתאם להנחיית משרד המשפטים, כהונתו של הרב שלוש תסתיים מאליה ביום רביעי".

אלא שדווקא מי שאמון על שמירת החוקים והתקנות, שר הדתות, דוד אזולאי, יצא להגנתו של הרב ואתמול פנה ליועמ"ש בבקשה לעכב את ביצוע ההחלטה ולהיפגש עימו בהקדם כדי לדון בנושא.

הרב שלוש מכהן כרבה הראשי של כפר סבא מאז שנות ה־50 למרות שמעולם לא מונה לתפקיד. "זה מצב שפשוט התקבע", הסבירו לישראל היום במשרד הדתות, והוסיפו כי "כיוון שהוא כלל אינו רב ראשי באופן רשמי, הוא אמור היה לפרוש בגיל 67. לטענת גורמים במשרד שר הדתות אזולאי מתעקש על השארתו במשרה בעקבות לחצים שמופעלים עליו ממחלקות הכשרות בעיר.

מלשכת השר נמסר כי "תרומת הרב שלוש לכפר סבא בפרט ולמוסד הרבנות בכלל היא גדולה. בשל גילו המופלג ומצבו הרפואי נאלץ הרב לחלק את זמנו בין כפר סבא וירושלים, שם הוא מקבל את שירותי הבריאות שלהם הוא זקוק. הדבר כבר נידון בעבר ואף עתירה שהוגשה לבג"ץ נמחקה לאחר שהושגו הבנות בין הרב לפרקליטות ולמשרד". מסביבת הרב נמסר: "אין תגובה".