עכשיו זה רשמי: מכללות החינוך הדתיות יתאחדו למכללה אחת

בלשכת מנהל החמ"ד נחתם היום הסכם האיחוד של ארבעת מכללות החינוך הדתיות תלפיות, שאנן, חמדת הדרום וגבעת וושניגטון. מנהל החמד אברהם ליפשיץ ל'כיפה': "רגע היסטורי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/01/17 16:40 ב בשבט התשעז

עכשיו זה רשמי: מכללות החינוך הדתיות יתאחדו למכללה אחת
ששון טירם, צילום: ששון טירם

כפי שפורסם לראשונה ב'כיפה', היום (א') נחתם במשרד החינוך הסכם האיחוד של ארבעת מכללות החינוך הדתיות. מעתה יחל תהליך ההתכנסות שיאגד את המכללות תלפיות, גבעת וושניגטון, חמדת הדרום ושאנן למכללה אחת שתהפוך למכללה הגדולה בחמ"ד.

על פי ההסכם הקמפוסים הראשיים יתקיימו בגבעת וושינגטון ותלפיות לצד שלוחות שאנן בצפון וחמדת הדרום בדרום. שאלת הדמות שתעמוד בראש הגוף המאוחד עדיין פתוחה ובחודשים הקרובים יצא לדרך המהלך בהובלתו של השר לשעבר זבולון אורלב.

מנהל החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, שבמשרדו נחתם ההסכם, אמר ל'כיפה' כי "מדובר ברגע הסטורי מבחינת החינוך הממלכתי דתי. מדובר במעבר דרמטי ודאגה לדורות של תלמידים מורים ומחנכים שנים רבות קדימה. האיחוד הזה שדרש מכולם מאמץ גדול, ויתור לא קטן ואמון רב בין אנשים הצליח. האיחוד הזה משמח מאוד ולמען מטרה גדולה. האיחוד הזה מותנה בחקיקה על שמירת חוק החמ"ד שישתמר במוסדות החינוך. זו הנחיה חשובה של שר החינוך".

מי יעמוד בראש הגוף המאוחד?

"הפרוייקטור שמוביל את המהלך הזה, בהסכמה של כולם, זה זבולון אורלב ובהמשך תוקם עמותה ויבחר נשיא ויעבדו על זה בצורה הרצינית ביותר. מה שחשוב זו ההסכמה העקרונית והיציאה לדרך של המהלך החשוב והמשמעותי הזה".

פרופ' שאול קרקובר, נשיא מכללת חמדת הדרום האקדמית הדתית לחינוך בשדות נגב, שכאמור היא אחת מארבע המכללות המתאחדות אמר: "אני מאחל לזבולון אורלב הצלחה מרובה בתפקידו המאתגר לאחד את ארבע המכללות, כפרפרזה מקהלת: 'טובים הארבע מן האחת, והחוט המרובע לא במהרה יינתק".