תערוכה: מבט ייחודי ושונה על ירושלים

הצלם שרון גבאי מציג תערוכה בשם "ירושלים של שלום" במשכן הכנסת, לא מעט מהתמונות בתערוכה זכו להרמת גבה. "אני לא מופתע" אומר גבאי "מי שיקח מצלמה ויסתובב ברחובות ירושלים – זה מה שהוא יראה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 28/12/16 14:10 כח בכסלו התשעז

תערוכה: מבט ייחודי ושונה על ירושלים
שרון גבאי, צילום: שרון גבאי

הצלם שרון גבאי, נכד ללוחם האצ"ל יעקב מזרחי ז"ל ונין לרב אליעזר גבאי ז"ל רבה הראשי של העיר העתיקה, מצלם מזה שנים את ירושלים. גבאי פרסם מספר ספרי צילום והציג תערוכות רבות בנושא ירושלים בארץ ובעולם.

אתמול נפתחה בוועדת החינוך של הכנסת תערוכת "ירושלים של שלום", שיזם ח"כ יהודה גליק מסיעת הליכוד לכבוד ציון 50 שנה לשחרור ירושלים. בתערוכה מוצגות תמונות שצילם גבאי ברחבי ירושלים ומשקפות את הגיוון, רב התרבותיות והפולקלור של העיר, כל התמונות מודפסות על זכוכית, סמל לשבריריותה של העיר במרחב האלים של המזרח התיכון.

(צילום: שרון גבאי)

"יש פה הרבה אנשים שמסתכלים על התמונות ומופתעים" אמר גבאי בפתיחת התערוכה. "אני לא מופתע, - מי שיקח מצלמה ויסתובב ברחובות ירושלים - זה מה שהוא יראה. בחדשות כשאנחנו מדברים על ירושלם אנחנו רואים מלחמות, מחסומים, אש ותמרות עשן. אני רוצה לצלם את האמת והאמת היא שירושלם היא עיר פלורליסטית שמקבלת את כולם".

(צילום: שרון גבאי)

(צילום: שרון גבאי)



ח"כ יהודה גליק, יוזם התערוכה אמר בהשקת התערוכה כי "בימים אלו מועלים תהיות על הקשר היהודי לירושלים ואף מגוללים עלינו האשמות בדבר אפליה שמדינת ישראל נוהגת כלפי האוכלוסיות השונות. תמונה כידוע טובה מאלף מילים. התמונות כולן כאחת אומרת אמירה ברורה כי בשנת ה 50 לאיחוד העיר, ירושלים היא עיר יפה, חיה וקיימת. עיר בה חיים קרוב למיליון אזרחים בעלי פרצופים שונים צבעים מגוונים ומבחר תפיסות עולם. ירושלים במהותה, וכפי שבא לידי ביטוי בשמה, היא עיר של שלום במציאות ולא במקרה, וכדברי הנביא ישעיהו 'ונהרו אליו כל העמים.. כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים'".

התערוכה תוצג בוועדת החינוך של הכנסת בשבועיים הקרובים, ובנוסף תופיע בחודשים הקרובים, ביוזמת תנועת "אם תרצו" ב-50 ערים בעולם, ומסעה יסתיים בבנין האו"ם בניו-יורק. "העם היהודי הוא העם היחידי בהיסטוריה המתנה את כניסתם לחופה של בני זוג בבניינה של העיר שחוברה לה יחדיו" אמר מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג. "'אם אשכחך ירושלים' אינה רק שבועה טריטוריאלית אלא חלק מאישיותה של האומה. הצגת התערוכה בכל מדינות העולם תעלה את ירושלים לא רק על שמחת יהודי הארץ אלא גם על שמחת יהודי העולם כולם".

(צילום: עזרא לנדאו)

(צילום: עזרא לנדאו)



יו"ר וועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ יעקב מרגי, אמר לנוכחים בהשקה: "תבואו, תסתכלו ותחוו את ירושלים וארץ ישראל לא מבעד למסך ולא מבעד לעדשה - המציאות חזקה מכל. התערוכה מבטאת את המסר של ירושלים של דו קיום ושל שלום. זו תערוכה שצריכה לנדוד ברחבי הארץ ובבתי הספר ובעולם ובמקומות שבהם מקבלים את החוויה הישראלית באופן סלקטיבי".

(צילום: שרון גבאי)