בעקבות הפרסום ב'כיפה': במכון עתים תוקפים את בקשת הרבנות לבניין חדש

הרב שאול פרבר תוקף את בקשת הרבנות הראשית למעבר לבניין חדש. תנאי העבודה הקשים עליהם התלוננו ברבנות ל'כיפה´, לא מרשימים את יו"ר 'עתים שאומר: "הרבנות הראשית מעורבת בסקנדלים רבים. טוב אם יחסכו את כספי משלם המסים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/12/16 07:49 כב בכסלו התשעז

בעקבות הפרסום ב'כיפה': במכון עתים תוקפים את בקשת הרבנות לבניין חדש
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

אתמול (ד) פורסם ב'כיפה' על בקשת הרבנות הראשית, בועדת הכספים, לעבור לבניין חדש. יו"ר מכון 'עתים', הרב ד"ר שאול פרבר, תוקף את הבקשה וסובר שבמעמדה הנוכחי הרעוע של מוסד הרבנות, העיסוק בנושא אינו ראוי.

גורמים ברבנות סיפרו ל'כיפה', על הסיבות שהובילו אותם לבקש תקציב מיוחד למעבר לבניין חדש. מדבריהם עלו טענות שונות על מיקומו הלא נוח של במבנה הנוכחי, על כך שיש מחסור בחדרים, שאולם הכנסים צר מלהכיל את המוזמנים השונים ועוד. בנוסך לכך הם אמרו ש-"הלשכות של הרבנים קטנות ונמצאות בקומות שונות. הלשכות הקטנות אינן מאפשרות לארח משלחות ואורחים שבאים מהארץ ומחו"ל". לטענתם הדבר יוצר אי נעימות כשאורחים רבי מעלה מתארחים במשרדי הרבנות.

באופן כללי אומרים ברבנות, הבניין הנוכחי אינו מאפשר לה לשרת את הציבור בצורה מיטבית והוא אינו מכבד מוסד כמו הרבנות הראשית. לטענתם, אם בוחנים את כל הפרמטרים, אין מנוס מלעבור לבניין אחר שיהלום יותר את היקף פעילותה ומעמדה של הרבנות הראשית לישראל.

(צילום: פלאש 90)

יו"ר ארגון 'עתים', הרב ד”ר שאול פרבר, לא מתרשם מהטענות שהועלו על ידי הרבנות הראשית ואומר ל'כיפה' כי “הבניין החדש לרבנות הראשית מוצע תוך הנחה שיש לרבנות תפקיד ייחודי לשחק בחיי אזרחי ישראל, יהדות התפוצות ובקרב דתות העולם". לדבריו, "בעולם אידיאלי, מבנה כזה היה יכול להיות מקום מפגש של שיח, כבוד, גדלות וחמלה". עם זאת הוא מוסיף, "לצערנו, הסערות הציבוריות התכופות המאפיינות את הרבנות הראשית והגישה קצרת הראות המפאיינת את יחסה לחיים יהודיים תהפוך את הבניין הזה ממגדלור המאיר למרחקים למוקד של שנאה ומבוכה". לטענתו, "כיום, הרבנות הראשית מעורבת בסקנדלים רבים בתוך החברה הישראלית ובקרב יהדות העולם".

הרב פרבר עושה הבחנה בין עובדי הרבנות הראשית למעמדו של המוסד עצמו, "בזמן שרבים מהאנשים המשרתים בתוך הרבנות הינם תלמידי חכמים חשובים, המוסד של הרבנות עצמו - במצבו הנוכחי - יעשה טוב באם יחסוך את כספי משלם המיסים הישראלי וינצלם לשם התמקדות בתכנית שתקל על העגונות בסבלן, שתעצים את הגרים שחפצים לחלוק עמנו את הגורל היהודי, ותסייע בפתרונות לאותם אנשים שלא יכולים להינשא כיום בישראל לבוא בברית הנישואין - במסגרת ההלכה".

לסיום הוא מציין, שרק אם הרבנות הראשית תעבור את כברת הדרך שהצביע עליה, ניתן יהיה להעלות נושא חשוב ויקר כל כך כמו מעבר לבניין חדש, "נכון להיום, על כתפיה של ממשלת ישראל מוטלת המשימה לאלץ את הרבנות להמציא עצמה מחדש כמוקד של מוסר ואומץ הלכתי. רק אז תהפוך הרבנות ראויה לבניין חדש משלה”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן