בעקבות הפרסום ב'כיפה': קריאה לפטר את אלוף במיל יפתח רון טל

הדברים החריפים שאמר ל'כיפה' האלוף במיל' יפתח רון טל, על כוונת צה"ל לשלב חיילות כלוחמות שיריון, ממשיכים לעורר הדים. ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני: "רון טל תקוע בימי האבן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/16 16:21 יט בחשון התשעז

בעקבות הפרסום ב'כיפה': קריאה לפטר את אלוף במיל יפתח רון טל
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ביום שישי פורסמה ב'כיפה' כתבה נרחבת על כוונת צה"ל לבחון את שילובן של נשים כלוחמות שיריון. סוללת המרואיינים יצא חוצץ כנגד מהלך זה, כל מרואיין וסיבותיו. עם זאת, דבריו של האלוף במיל', יפתח רון טל, הם אלה שמיקדו את עיקר תשומת הלב.

בדברים החריפים שאמר ל'כיפה', תקף רון טל את כוונת צה"ל לבטל את פקודת 'השילוב הראוי' שהוא עצמו עמד בראש מנסחיו. לדבריו, "פקודת ה'שילוב הראוי' בצה"ל שאני עמלתי על כתיבתה, לאחר עבודת מטה מאוד ארוכה, בהשתתפות פעילה הן של רבני הציונות הדתית מצד אחד והן של הלובי הנשי בכנסת ישראל מהצד השני, היא פקודה מאוזנת שמצד אחד מתרגמת באופן מעשי את התיקון לחוק שירות הביטחון, שתוקן לאחר בג"ץ אליס מילר מצד אחד ומצד שני שומרת על עיקרון צבא העם שמאפשר לחיילים הדתיים שמשרתים שירות מבצעי בצה"ל, שירות שאיננו פוגע בערכיהם ובאמונתם".

(צילום: פלאש 90. הדס פרוש)

בהמשך טען מפקד זרוע היבשה לשעבר ש-"להכניס לתוך טנק בפעילות מבצעית טנקיסטיות, זו איננה רק טעות בהקשר של השילוב הראוי אלא זה סיכון בריאותן של הנשים והחלשה מאוד משמעותית של אחד מהחילות המשמעותיים ביותר ליכולת מבצעית של צה"ל. זה יהווה מדרון חלקלק שיאפשר גיוס נשים לתפקידי לחימה בחטיבות החי"ר. מה אנחנו השתגענו???"

בסופם של הדברים שם האלוף במילואים רון טל, את האצבע על הגורמים שלטענתו אחראיים לנסיונות החוזרים ונשנים לשלב חיילות בכל היחידות הלוחמות "אני חרד מהאפשרות, ואני מאוד נזהר מלהעלות אותה על דעתי, שיש נימוקים שאינם נימוקים של צורך בשיויון בין נשים לגברים, שעומדים בבסיס אפשרות של שירות נשים כטנקיסטיות. אני מאוד מקווה שלא מדובר בנימוקים שנועדו להחליש את צה"ל". כשנשאל רון טל האם הרמטכ"ל אייזנקוט והקצונה הבכירה של צה"ל לא עומדים בפני הלחץ של ארגוני הנשים הוא ענה: "אני לא משוכנע שמדובר רק בלובי הנשי שדוחף לכך. אני חושש שמדובר בכוחות נוספים שמעמדה של האישה זה אחד הדברים האחרונים שמעניינים אותם. ומה שמעניין אותם אלו דברים אחרים עליהם כבר רמזתי מקודם".

(צילום: פלאש 90)

ח"כ רחל עזריה מכולנו, שוקדת על הצעת חוק בנושא שילוב נשים כלוחמות, יחד עם ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני. היום התראיינה ח"כ עזריה לקלמן ליבסקינד ב'גלי ישראל', והגיבה לדברים שאמר ל'כיפה' האלוף במיל' יפתח רון-טל: "הנשים הלוחמות הוכיחו את עצמן בשנים האחרונות בתפקוד מעולה. ביחידות כמו מג"ב וקרקל ישנה שביעות רצון מאוד גבוהה מהלוחמות ולכן רוצים בצבא לפתוח עוד יחידות דומות שיהוו חיזוק לפעילות המבצעית. בועדת בחוץ ובטחון הוצג בפנינו כי המוטיבציה של המלש"ביות (מועמדת לשירות בטחון) גבוהה במיוחד וכן שהצבא מרוצה מתפקודן, לכן טבעי שהצבא ייבחן את הגדלת היחידות. הטענה כי מי שמנסה לקדם את שילובן של נשים בצבא מחפש את החלשת הצבא היא מופרכת. ההיפך הוא הנכון, מה שעומד לנגד עיני ולנגד כל מי שעוסקות בנושא הוא חיזוק צבא הגנה לישראל."

(צילום: צילום מסך)




בעקבות הפרסום ב'כיפה', התגוששו בטוויטר שני חברי כנסת על דבריו של רון טל. ח"כ מיכאלי צייצה וכתבה על האלוף במיל': "רון טל תקוע בימי האבן ויורק בפרצוף למשרתות בצה"ל ולאלה שאמורות להתגייס. רון טל צריך להיות מפוטר לאלתר מכל תפקיד ציבורי, כולל יו"ר חברת החשמל". ח"כ בצלאל סמוטריץ' מיהר להגיב ובציוץ משלו כתב כי "
שוב מוכח שאצל השמאל חופש ביטוי שמור לנאורות מצד אחד בלבד. מי שמעז להביע דעה אחרת צריך להיות מפוטר. בעצם לא חדש במפלגת העבודה- הכרטיס האדום".