רבע מיליון ש"ח נגבו ע"י 4 מועצות דתיות שלא כחוק עבור 'כתובה מהודרת'

ארבע מועצות דתיות יחויבו להחזיר לזוגות שנרשמו דרכן לנישואין כרבע מיליון שקלים שגבו שלא כחוק עבור "כתובה מהודרת" בכתב התביעה נכתב: "הטעיה שיטתית של הזוגות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/16 12:30 ד בתשרי התשעז

רבע מיליון ש"ח נגבו ע"י 4 מועצות דתיות שלא כחוק עבור 'כתובה מהודרת'
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ארבע מועצות דתיות בבת ים, גבעתיים, בשדרות ובחיפה גבו כספים שלא כחוק מזוגות שביקשו להירשם לנישואים - כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בתל אביב. המועצות גבו כספים נוספים בגין "כתובה מהודרת", מעבר לאגרה הבסיסית המותרת בחוק. במסגרת הסדר פשרה נקבע לפני כשבועיים כי על המועצות הדתיות להחזיר את הכסף לזוגות. כך חשף היום כתב וואלה, יקי אדמקר.

רישום לנישואים כרוך באגרה בסך 700 שקלים. חיילים בשירות סדיר, עולים חדשים, סטודנטים, תלמידי ישיבה ואוכלוסיות אחרות יכולות לקבל הנחה של 420 שקלים. התשלום נעשה כבר בביקור הראשון של הזוגות ברבנות, והוא עבור פתיחת תיק נישואים, הדרכת כלות, הדרכת חתנים, עריכת החופה על ידי רב מרבני המועצה הדתית המקומית והנפקת תעודת נישואים בשני עותקים.

בכתב התביעה נטען כי הכסף נגבה על ידי המועצות"באופן שיטתי ובסכומים בלתי אחידים, ללא כל הסכמה בחוק ובניגוד להוראות הדין". בהמשך כתב התביעה כתבו התובעים מארגון 'עתים' כי "מדובר בהטעיה שיטתית של ציבור הזוגות המבקשים להינשא" וכי המועצות הדתיות לא סיפקו את המידע לפיו תשלום אגרה עבור כתובה אינו מחויב על פי חוק בכדי להשלים את הליך הרישום לנישואים.