צה"ל מציג: מימון ניתוחים לשינוי מין

בצה"ל לא רק מגייסים טרנסג'נדרים, אלא גם מממנים עבורם סדרת ניתוחים לשינוי מין. אחד הקצינים שעבר את הניתוח במהלך שירותו הצבאי: "אם היו שואלים בעולם איזה צבא מתאים להכלה של טרנסג'נדרים, לא נראה לי שהתשובה המיידית הייתה: הצבא של העם היהודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/16 15:03 ג באב התשעו

צה"ל מציג: מימון ניתוחים לשינוי מין
דובר צהל, צילום: דובר צהל

בצה"ל יש היום עשרות טרנסג'נדרים, מכתבה שפורסמה ביום שישי בידיעות אחרונות, בה התראיינו שלושה חיילים וחיילות אשר עברו ניתוחים לשינוי מין עולה, כי בצבא מלווים את הליך הטיפול אותו עוברים חיילים וחיילות המבקשים לשנות את מינם.

טיפולים אלה כרוכים בעלויות של עשרות אלפי דולרים וביחידת יוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), בראשה עומדת תא"ל שרון ניר, מקיימת ימי הסברה בנושא ומספקת למפקדים בשטח סל כלים כיצד להתמודד עם טרנסג'נרים ע"מ שיעברו את השינוי המורכב בצורה מיטבית מבחינתם. מן הפרסום עולה כי צה"ל מממן על-חשבונו ניתוחים לשינוי מין, טיפולים נלווים (הורמונליים, קוסמטיים וכד') ושמאוקטובר הקרוב יינתנו הטיפולים ההורמונליים במסגרת סל השירותים הרפואיים המוצע לחיילי צה"ל.

על רקע דברי הרב לוינשטיין והרבצ"ר הבא, הרב אייל קרים, נראה שבצה"ל החליטו שאין סיבה לשחרר חיילים וחיילות השואפים לשנות את מינם, כפי שעשו בעבר, אלא מציגים גישה ליברלית בנושא ומנסים לשלבם ביחידות צה"ל השונות.

אחד המרואיינים לכתבה הוא סרן ר', קצין דתי בחיל המודיעין, שגדל כבת בבית דתי. ר' מספר שלאחר שגילה את סודו, הוא הופתע מאוד מהחיבוק שקיבל מהממסד הצבאי, "הרי דווקא בגלל החשש מהצבא רציתי להשתחרר. אבל אז התברר לי שאני לא לבד, ושבין חיילי צה"ל נמצאים עוד טרנסג'נדרים כמוני שהצבא עושה מאמצים לעזור להם להשתלב בתפקידים משמעותיים. זה לא ייאמן. כי זה לא רק צבא, זה הצבא במדינת ישראל. אם היו שואלים בעולם איזה צבא מתאים להכלה של טרנסג'נדרים, לא נראה לי שהתשובה המיידית הייתה: הצבא של העם היהודי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן