בית המשפט העליון: יש להכיר בגיורים פרטיים

בית המשפט בראשות הנשיאה נאור קבע כי לצורך חוק השבות יוכרו גם גיורים פרטיים והמתגיירים בהם יזכו לאזרחות. הרב יוסף: החלטת בית המשפט שערוריה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/03/16 18:29 כא באדר ב'

בית המשפט העליון: יש להכיר בגיורים פרטיים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה השופטת מרים נאור, החליט היום (ה') ברוב קולות כי גיורים פרטיים שנערכים בדרך כלל בחו"ל בקהילות שונות יוכרו לצרכי חוק השבות, כלומר, המתגיירים בגיורים אלה יהיו זכאים לעלייה ולקבלת אזרחות. העתירה הורגשה על ידי שורה של עורכי דין וארגון 'עתים' היה ממוביליה.

בעתירה כותבים השופטים כי "הוחלט ברוב דעות (...) כי העותרים הם יהודים לעניין חוק השבות, כנגד דעתו החולקת של המשנה לנשיא אליקים רובינשטיין, שסבר כי יש להשהות (...) כדי לאפשר אסדרה חקיקתית (...)".

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', הגיב בשמחה להחלטה ואמר: "זהו יום בשורה למאות מתגיירים שעברו גיור אורתודוקסי וגיורם לא הוכר עד עתה. מאבק נוסף של שלוש שנים מגיע לסיומו המוצלח. מאבק זה מצטרף לשורה של מאבקים מוצלחים נוספים, כמו כניסתו של חוק פתיחת איזורי הרישום בנישואין לתוקף השבוע".

מנגד ברבנות היו הרבה פחות מרוצים מההחלטה. הראשל״צ הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אשר משמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול הגיב ואמר: "החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל היא שערוריה, לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים".

"מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל, הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה", התריע הרב יוסף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן