הרבנים סבתו ושילת יצטרפו לרב רבינוביץ בראשות ישיבת מעלה אדומים

קרוב לארבעים שנה לאחר שביקשו מהרב רבינוביץ לעמוד בראשות ישיבת ההסדר מעלה אדומים, ביקש הרב רבינוביץ מהרב יצחק שילת והרב חיים סבתו לחזור לראשות הישיבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/07/15 22:04 כ בתמוז התשעה

הרבנים סבתו ושילת יצטרפו לרב רבינוביץ בראשות ישיבת מעלה אדומים
Nati Shohat, פלאש 90, צילום: Nati Shohat, פלאש 90

קרוב לארבעים שנה לאחר שהרב נחום אליעזר רבינוביץ מונה לתפקיד ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, זאת בעקבות בקשתם של ראשי הישיבה דאז הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת, הודיע הרב רבינוביץ כי הוא מבקש מהם לחזור לעמוד בראשות הישיבה לצידו.

בדרשה לרבני ותלמידי הישיבה אמר הרב רבינוביץ, "ברוך ה', זכיתי לפני כמעט ארבעים שנה להתמנות לראשות הישיבה. ואז כבר היו היוצרים שיצרו את הישיבה, הרב שילת והרב סבתו, שיחיו ימים ארוכים. והם ויתרו על ראשות הישיבה".

"האמת היא שהתפקיד של ראשות הישיבה היה צריך להישמר להם, ואני שמח להודיע לכם שברוך ה' הרב שילת והרב סבתו הסכימו לקבל על עצמם את האחריות של ראשות הישיבה", אמר הרב רבינוביץ.

"אני רוצה לאחל להם הצלחה גדולה בכל אשר יפנו. אני לא מוותר על החלק שבו אני צריך לתרום עד כמה שאפשר לישיבה, אבל ברור שהצוות הזה יהיה מלא מרץ וכח, ובלי ספק מן השמים יסייעו שיוכלו להרים את הישיבה לגבהים כאלה שלא ידענו עד כה".

"אין ספק שבמשך השנים זכינו לתלמידים ברמה גבוהה, וכמה וכמה יצאו גדולי תורה מבית המדרש הזה - בעיקר מבית המדרש שקדם לבית המדרש הזה - אבל הישיבה היא אכן אותה ישיבה. עלינו להבין שכמו שמשה רבינו נצטווה למנות את יהושע כך אנחנו מצווים למנות עכשיו את הרבנים, הרב שילת והרב סבתו".

"אני רוצה לברך את ראשי הישיבה החדשים, שהם באמת כבר מורים בישיבה וגם ראשי ישיבות מהישיבה, כי מתחילת קיום הישיבה שניהם עמדו בראש המערכת. הרב סבתו והרב שילת הם זוג מצוין. ואני לא צריך להאריך בתיאור מעלותיהם. הרי כולכם מכירים אותם. אבל אינו דומה מה שתלמיד מכיר ברבו, למה שמישהו מן הצד יכול להכיר באתו אדם ממש. הם הם שקבעו את דרכו של המסע. יהי רצון שיבורכו מן השמים בהצלחה רבה וכולנו נזכה להגדיל תורה ולהאדירה ונזכה במהרה לביאת גואל צדק אמן", סיכם הרב רבינוביץ.