אורי אריאל: אנקוט אפס סובלנות כלפי העוברים על צער בעלי חיים

משרד החקלאות הורה על הפסקת השחיטה בבית המטבחיים הגדול בארץ "דבאח" זאת בשל תחקיר ערוץ 2 שחשף הפרה של חוק צער בעלי חיים. גם הרב הראשי הורה לבחון את הטענות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/06/15 13:26 כב בסיון התשעה

אורי אריאל: אנקוט אפס סובלנות כלפי העוברים על צער בעלי חיים
shutterstock, צילום: shutterstock

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות השר אורי אריאל, הורה על הפסקת פעולות השחיטה בבית המטבחיים "דבאח" בדיר אל אסד בשל חשד להפרות של חוק צער בעל חיים ותקנות שחיטת בהמות, וזימן את האחראי לבית המטבחיים לשימוע.

המדובר בבית המטבחיים הגדול בישראל. ההוראה להפסקת פעולות השחיטה במפעל ניתנה בסוף השבוע לאחר ביקורות שנערכו במקום ופרסום תחקיר בערוץ 2 על ההתנהלות במקום, אשר כללה בין השאר, ליקויים בפריקת בעלי החיים בעת הגעתם לבית המטבחיים, דבר הגורם למעידות ונפילות. עוד נמצא כי מצב התחזוקה וניקיון המכלאות אינו ראוי ועלול לגרום לסבל מיותר לבהמות.

בנוסף, נמצא כי מצלמות הפיקוח המותקנות במקום על פי דרישת המשרד אינן מופעלות על פי הנחיות המשרד. לא זו בלבד, נודע למשרד כי דיווח שניתן לו על ידי האחראי למקום אינו מדויק. לפיכך, פתיחת בית המטבחיים מחדש מותנית בתיקון הליקויים במקום והליך שימוע ובירור מול עובדי המקום.

מהמשרד נמסר כי האחראי על בית המטבחיים והווטרינר המפקח במפעל יזומנו לבירור שבסופו יוחלט אילו צעדים יינקטו, לרבות האפשרות לביטול היתר הפעלה לבית המטבחיים והאפשרות לביטול ההסמכה של הווטרינר המפקח.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: ״אי אפשר לעבור לסדר היום על התמונות המזעזעות שהובאו בפנינו כפי שצולמו בבית המטבחיים. אנקוט אפס סובלנות כלפי פגיעה בבעלי החיים ועבירות על חוק צער בעלי חיים. הנחיתי את גורמי המקצוע לנקוט בכל ההליכים הנדרשים בעקבות הממצאים החמורים שהתגלו במקום, ואני מודיע כי נפעל להגברת האכיפה והענישה בצורה משמעותית, וכי נבצע ביקורות פתע בחודשים הקרובים. התיקון לחוק צער בעלי חיים שהעברנו בתחילת השבוע הוא צעד ראשון בכיוון״.

התחקיר שנערך על בית המטבחיים הביא גם את הרבנות הראשית לישראל לבחון את הנושא. הרב הראשי, הרב דוד לאו, הורה לגורמי המקצוע ברבנות הראשית לישראל לבחון את סרט ההקלטה ואת התנהלות הגורמים השונים במשחטה כדי לראות כיצד ניתן למנוע זאת.

הרב לאו ביקש להדגיש, כי "השחיטה היהודית היא שחיטה הומאנית, המקפידה למנוע ככל הניתן את צער בעלי החיים, בהתאם לציווי האלוקי שמחייב למנוע 'צער בעלי חיים'. אין כל הצדקה להתעללות שהופעלה כלפי בעלי החיים במשחטה ויש למנוע התנהלויות מעין אלו בעתיד".