הרבנות הראשית: הרב ריסקין יוזמן לדיון פרונטלי

פרסום ראשון. מועצת הרבנות הראשית קבעה כי הרב שלמה ריסקין יוזמן לדיון פרונטלי באשר להארכת כהונתו ולאחר מכן תחליט האם להאריך את תפקידו כרב העיר אפרת לחמש שנים נוספות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/15 14:26 ז בסיון התשעה

הרבנות הראשית: הרב ריסקין יוזמן לדיון פרונטלי
לשכת הרב לאו, צילום: לשכת הרב לאו

מועצת הרבנות הראשית קבעה היום (ב') בצהריים כי הרב שלמה ריסקין יוזמן לדיון פרונטי באשר להארכת כהונתו, בהתאם לנוהל, ולאחר מכן יוחלט האם להאריך את תפקידו כרב העיר אפרת לחמש שנים נוספות, כך נודע ל'כיפה'.

כזכור, הבוקר פורסם ב'כיפה' כי גורמים בכירים ברבנות הראשית מתכוונים לסכל את הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין כרב העיר אפרת בשל עמדותיו בנושא הגיור ודעותיו הליברליות.

בכירים במועצת הרבנות הראשית התכוונו לערוך דיון בשאלת הארכת כהונתו ולא לאשר את הכהונה כאקט פורמלי, כשהמטרה היא לסכל את הארכת המינוי בשל דעותיו של הרב ריסקין. במועצת הרבנות יושבים רבנים הנחשבים שמרנים, ועל כן אם אכן ייערך דיון בנושא אזי רוב מוחלט של הרבנים יהיו נגד הרב ריסקין.

אם אכן יודח הרב ריסקין, הדבר יגרור אחריו מאבק משפטי והדיון יעבור לבג"ץ, שכן מדובר באקט שכפי הנראה לא נעשה עד היום וכיציאה חד משמעית נגד רב עיר מכהן, רק בשל דעותיו.

כעת, בשל החלטת הרבנות הראשית, תידחה ההחלטה על אודות הארכת כהונתו עד אשר יוזמן הרב ריסקין לדיון ולאחר מכן יצביעו הרבנים האם להאריך או לא את כהונתו.