הח"כים החרדים מדגישים: לא נתפשר בעניין הגיור במילימטר

בעוד בציונות הדתית קוראים לבית היהודי לא להיכנס לממשלה שתקבור את חוק הגיור, החרדים מבהירים כי לא יתפשרו בעניין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/04/15 11:19 כו בניסן התשעה

הח"כים החרדים מדגישים: לא נתפשר בעניין הגיור במילימטר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם חוק הגיור יקבר רק שנה לאחר שאושר? מתברר כי גם לאחר שחבר הכנסת לשעבר אלעזר שטרן עזב את המשכן, הדיונים בנוגע לחוק שיזם ממשיכים להכות גלים.

אתמול התעוררה סערה בעקבות דבריו של הרב סתיו ב'כיפה' לפיו "אסור לבית היהודי להיכנס לממשלה שתקבור את חוק הגיור", וח"כים ורבנים עסקו בנושא באופן אינטנסיבי. "מצער יהיה לראות שאלה שהתנגדו להקמת המדינה, שלא משרתים בצה"ל ושמדינת ישראל היא כקליפת השום עבורם יקברו את תהליך קיבוץ הגלויות", אמר הרב סתיו בראיון ל'כיפה' בעקבות הטענות לפיהן חברי הכנסת החרדים מעוניינים לקבור את חוק הגיור כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני וקרא לבית היהודי לא לקבור את החוק.

מנגד, שלח אתמול בערב (ג') הרב ישראל רוזן מכתב לחברי סיעת הבית היהודי בו כתב כי אין להילחם בנושא חוק הגיור ויש להרפות ממנו. לדבריו, הדרך לריבוי גיורים היא אך ורק עם הרבנות הראשית, וניתן לקדם את הנושא בשיתוף עמה, כולל בנושא גיור קטינים. "כמי שעוסק בגיור מזה 20 שנה מתוך אהבת הגר ורצון עז להרבות גיורים בישראל (לספרי קראתי 'ואוהב גר'), כולל ייסוד מינהל הגיור ועמידה בראשו וכמי שבקי בכל הנושא לפרטיו ההלכתיים, הציבוריים, המינהליים והמשפטיים - אני מוצא לנכון להשיא לכם עצה: אל תלחמו בנושא זה, והרפו ממנו. אני מוכן לתרום את כל כישוריי וקשריי האישיים לטובת נושא זה, ויש לו סיכוי אך ורק בחסות כלשהי של הרבנות"

הרב רוזן מבהיר כי החוק, פרי יזמתו של ח"כ לשעבר אלעזר שטרן, המסומן כלוחם ברבנות הראשית ובממסד הדתי. וכי "לצערי, גם רבני 'צהר' (שאני משתייך אליהם וחבר במועצת 'צהר'), נתפסים בחוגים מסויימים כמרימי דגלים נגד המימסד הרבני הרשמי, וגם אם הטענות צודקות - הדרך תיכשל! לפיכך, אם אכן נושא זה הינו אבן נגף כלשהי, התעלמו ממנו והניחו לחרדים להשיג את מבוקשם. במקביל נתור אחר הגברת הגיור עם הרבנות, בדרכים משלנו, ללא חקיקה".

אתמול תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ את הרב סתיו על דבריו ב'כיפה' ואמר "אני רוצה לראות את הרב סתיו אוזר אומץ, תוקף את ראש הממשלה ותוקף את הליכוד. הרי מי שנכנע לדרישות החרדים, רוצה לבטל את החלטת הממשלה , מי שדורש כרגע להפקיע את משרד הדתות מהידיים שלנו ולהחזיר אותו לשליטה חרדית מסואבת כמו שהיתה בו הרבה מאוד שנים ולקחת אחורה את המהפכה שאנחנו התחלנו לקדם בקדנציה האחרונה זה הליכוד וראש הממשלה".

בתגובה אמר הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת, כי "הבית היהודי צריך להיות הבית לכל היהודים ולא רק לחרדים ולחרד"לים, שאינם לוקחים אחריות לכלל ישראל בעניין של חוק הגיור", וקרא לחברי הבית היהודי לשאת את הדגל של הגיור במשא ומתן הקואליציוני.

בתוך כך, הח"כים החרדים, מתברר, כלל אינם מוכנים לשאת ולתת בנושא חוק הגיור. "לא נתפשר בעניין הגיור במילימטר", אמר אתמול יו"ר מפלגת יהדות התורה יעקב ליצמן ברדיו קול חי. בנוסף, ציין כי את התוצאות שישיגו במשא ומתן יציגו בפני מועצת גדולי התורה על מנת שתאשר אותם.

האם בסופו של דבר יקבר חוק הגיור? על כך כנראה יכולים לענות כרגע רק שני אישים - ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אשר מנהלים בימים אלו משא ומתן על הנושאים העקרוניים. על פי המידע הידוע כרגע, בנט מתעקש על כך שחוק הגיור לא יבוטל, אך ימים יגידו האם החוק אכן ישאר כפי שהוא היום.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן